majjja skrev 2013-02-03 21:56:00 följande:
Chicita: vad fin den var :)
Tack
Jag blev rätt nöjd, det enda var att bananmoussen i tårtan blev för lös. Men den blev ändå fast nog så att det gick att dekorera tårtan som tur var
Tjejen som beställde den blev nöjd både med utseendet och innehållet i alla fall så det var ju bra
Kattugglan skrev 2013-02-04 00:37:11 följande:
Mitt första inlägg :)
Jag har tittat igenom denna tråd och en del andra och är mycket imponerad av det jag har sett. (En hel del bilder syns av någon anledning inte.) Själv har jag inte kommit så långt vad gäller dekorering av tårtor och liknande, jag har ännu inte jobbat med varken SP eller MMF, men pepparkakshus har jag hållit på med åtminstone sen jag var 10.
Presenttårtorna är på mjuk pepparkaksbotten, men jag minns inte fyllningen. Tårtan med banan har en mandelsockerkaksbotten och jag tror det var något slags bär i den också. Cupcakesen är kanelmuffins med orangecurdfyllning och vit chokladfrosting; de gjordes till halloween och ska se ut som pumpor. Pepparkakshusen är från 2007, 2011 och 2012; det sista inspirerades av att jag läste kinesiska i höstas, den gula texten är motsvarigheten till god jul.
Oj vilka kreationer.
Du får väldigt gärna dela med dig om hur du gör pepparkakshusen (recept på degen och lite sånt också gärna).
Du är otroligt duktig.
Jag har nog inte sett så fina pepparkakshus sen farfar levde. (Där brukade det vara en känd byggnad varje år. Eifeltornet är nog det jag minns bäst
)