Pyttis skrev 2013-03-21 11:04:55 följande:
jo o det är han är ju första han gör utanför skolan med som är så stort (120 pers) så förstår att det är lite nervöst.
haha, ja men precis, det är kanske lättast för han iaf, vill ju hjälpa honom men kanske inte ska lägga mig i för mycket, ska nog göra som du säger. blir nog o ringa bror idag o ta o säga det till honom :)
Ibland är det värre när någon ska detaljstyra...
Såna
här bottnar, den
här fyllningen och
den fyllningen och så ska den se ut exakt så
här...
För då måste man ju leva upp till förväntningarna.
Men samtidigt så är det jättenervöst när någon säger "jag litar på dig, gör en tårta som passar mig bara"...
öööhm jaha men tycker du verkligen om hallon? *typ*
Den senaste tårtan jag gjorde (bild här i tråden någon sida tillbaks tror jag) var en sån...
En fd jobbarkompis, eller rättare sagt hon jobbade i restaurangen / pubben och jag jobbade på hotellet. Vi hade två olika arbetsgivare men jobbade under samma tak... Hon ville ha en tårta till hennes trettioårsdag.
Den fick inte vara orange eller gul och den skulle spegla henne. Var inte så viktigt med smakerna...
Jaha???
-Ok... blir hallonmousse och mörk chokladmousse bra?
- Nä inte mörk choklad, hellre vit...
(men tårtan fick inte vara för söt... och vit chokladmousse blir väldigt söt)
- Ska tårtan spegla dig som person eller dig i ditt yrkesverksamma liv?
- Lite av båda kanske...
- Jaha men hur är du som person privat då?
- Vet inte... inget speciellt kanske?
- Är du tjejig?
- Nää inte särskilt...
- Är du mer grabbig då? Gillar bilar, hockey och sånt?
- Nää inte det heller...
*suck*
Det slutade med limemousse och hallonmousse med vit chokladsmörkräm och sockerkaksbottnar.
Sen ett lila marmorerat överdrag, siffran 30 gjord av hästskor (hon har häst). Ett set med "rullade" bestick och så spetsdukar svepta om varje våning på tårtan...
Och den blev perfekt sa hon...
Så du ser... ibland vet man kanske inte själv vad man vill ha. Och då är man bara nöjd och glad för det man får även om det kanske inte var vad man hade i huvudet
Jag tror att i ert fall så kan det hjälpa brorsan om du säger att det är han som är experten. Ni talar om vad ni
inte vill ha. Och ger lite inspiration för utseendet. Men att sen hade det varit skönt för er att kunna få släppa tanken på tårtan och överlämna det i hans kompetenta händer och att ni blir glada för vad det än blir