Cakemaker skrev 2011-12-18 17:09:37 följande:
Så synd bara att det blir så sällan man gör tårtor...och dessutom, när man väl har börjat undrar man varför man har ett så litet kök! :) Bor i en trea med ett rätt litet kök, så arbetsytor får man trolla med. Önskar mig ett riktigt stort kök med typ två ugnar och en jättekyl och frys så man kan fixa med fler grejer samtidigt ^^
Ja jag har börjat fundera på om man kunde utveckla detta på något sätt. Men ska man skaffa en F-skattesedel och göra det "på riktigt" så måste man ju ha ett godkänt kök. Då räcker det ju inte med vanligt hemmakök liksom...
Nåväl det är ett problem för framtiden i så fall
Sara 120707 skrev 2011-12-18 17:20:02 följande:
Chicita:
En del riktigt imponerande tårtor. Älskade den vita våningstårtan med höstlöv och röda kallor.
Men vad var tanken bakom "kocktårtan"?
Hehe... jadu.
Chefskocken på hotellet skulle sluta, och en av de sista saker han gjorde var att beställa tårta till en tjej på hotellet som fyllde år, som vi skulle fira.
Hon gillar rosa, så vi hade sagt att det skulle vara en rosa tårta.
När vi fick tårtan så var den mer eller mindre hudfärgad och det såg mer ut som en snopp än något annat, det var liksom en avlång tårta med två lager marsipan, där den understa delen var lite mörkare - åt det rosa hållet och den övre var mer beige-rosa. Det övre lagret var "ihopskjutet" för att liksom visa det undre lagret (som bara stack fram i ena änden på tårtan) så intrycket blev ju snopp med förhuden tillbakadragen
Så när han skulle sluta så bestämde vi oss för att "hämnas" lite. Så jag bakade den där kockmössan. Gjorde den
rosa eftersom det var den färgen som Lindas tårta skulle ha varit. Och formade kockmössan noga så den blev snoppformad
Och så ett litet mellanrum i textningen så det faktiskt inte bara står Thomas - Galaxens kock. Utan Thomas - Calaxens 1 cock
(Till saken hör att han flörtade med i princip alla tjejer rätt grovt också)