Chicita skrev 2014-01-09 20:55:35 följande:
Som tur var så var det ju i alla fall inte ditt fel att det hände. Tänk om du skulle snubblat och tappat tårtan istället.
Försök släpp det. Det är ju fyllegubben som ska ha dåligt samvete för att han förstörde tårtan.
Men om inte annat så blir det ju en minnesvärd sak när brudparet bara har fått smälta det lite
Ja dom är pyttesmå... Jag la ett hårspänne (en sån där "krokodil-klämma-variant") bredvid byxorna och den var inte mycket kortare inte
Jo nu har jag släppt de, var jobbigast de första dygnen men brudparet var så nöjda ändå och tyckte de fick sig ännu en överraskning när jag la upp bild på min facebookgrupp :) Hörde av andra gäster där att de hade skratat lite åt de och tyckt de var komiskt så de är ju bra att dom iaf har en "annorlunda" historia att berätta senare.. :)
Oj ja de kan jag tänka mig. Finns ju inte så mycket kläder till så små barn så de är ju jättebra att folk syr kläder även till dom :)
Chicita skrev 2014-01-09 20:56:29 följande:
Glömde ju...
Apropå stolsöverdragen.
Kolla om du inte kan få tag i någon som har en overlockmaskin som du kan få komma och sy på / låna. För då kommer du att sy klart resten rasande snabbt
Hmm, tror kanske de är en sån min ena arbetskamrat har? Den kosta iag 8000kr och har massa funktioner men hon syr nog typ varje dag så den tror jag inte jag får låna. Men syr den väldigt mycket snabbare än en vanlig eller vad är skillnaden? Själva syingen tar ju inte jättelång tid men klippningen och nålningen tar tid. Sen har man ju 2 små barn och ett jobb också så tiden är ju också en bov.. ;)