Milli skrev 2013-09-08 12:07:27 följande:
Ja de är väldigt mycket knådande om man gör utan maskin. Har dock inte hittat något bra recept, har väl provat 5 olika mest för skojs skull men köper alltid färdig, vill hellre lägga tiden på roligare saker ;) Brukar köpa mellan 10-20kg Sp åt gången.
Ja de är inte alltid tårtorna blir som man tänkt men oftast brukar man bli nöjd ändå och de är ju de viktigaste ;)
Den blå bilen heter kungen. Har gjort den också en gång. Men gör du dekorationerna samma dag du gör tårtan? Då förstår jag att du inte hann/orka göra mer än du gjorde. Jag gör alltid dekorationerna 1-2 veckor före så de hinner stelna till och så går de lite snabbare sen när man gör tårtorna. de tar ju nog lång tid ändå ;)
Jag fick beställningen så sent så jag hann inte förbereda något.
Jag jobbade fredag 15-23 och lördag 07-15,15 och så tar det ca 1 timme hem (sov över på jobbet på natten däremellan, tur att man jobbar på hotell liksom
)
På torsdagen var jag till panduro och "panik"handlade lite färgad sockerpasta till figurerna men hann inte mer än det då jag var tvungen att in till arbetsförmedlingen och lite andra ärenden och fredag förmiddag gick åt till att baka tårtbottnarna...
Jag brukar göra dekorationerna i början av veckan om tårtan ska levereras i slutet av veckan. Men det fanns inte en chans till det den här gången
Ibland vet jag inte hur tårtan ska se ut förrän jag börjar också, och då gör jag ju dekorationerna vartefter jag kommer på dom...
Jag fick i alla fall tillfälle att prova min nya "the mat".
Och det var helt super.
SP'n var så mycket mer formbar när man la den på tårtan än vad den är när man måste torka ut ytan med majs/potatismjöl för att den inte ska fastna i bakbordet