Amatör-bagare. Tårtor, kakor, bullar mm
Det första felet har jag också gjort.
Men det går att lösa. Kör den i micron en jättekort stund bara
Just ja, glömde ju visa tårtan jag gjorde till sy-lanet
Hallonmousse och chokladmousse med sockerkaksbottnar inuti
Chikita: var hittar du bra MV? Jag är så sugen att testa den konsten men vet inte vad man skall ha för att få till så fin spets, vill du hjälpa mig? :)
Sådär då, jag gillar ju inte att kopiera - inte ens mig själv, men jag gjorde ett undantag då senaste tårtan fick så bra respons och en dam så gärna ville ha den till sin dotters 50-årskalas.
Nu blev det två tårtor, Det blev 50 personer så det hade blivit en väldigt stor tårta annars och den ska fraktas ca 25 mil.
Envåningstårtan är den som är mer eller mindre kopia av den förra (se tidigare inlägg av mig om ni vill jämföra) och den andra följer bara temat med "hemslöjdskonsulent", vilket var dotterns yrke :)
Hej!
Mitt bland alla dessa fina tårtor undrar jag hur ni fraktar era tårtor på bästa möjliga sätt?
Hej alla Amatörbagare!
Väldigt fina tårtor ni alla gör! Jag har en fundering, är det nån som har koll på var man kan köpa tårtunderlägg? Såna i lite tjockare papp som kan vara antingen i silver eller guld. Jag har bara hittat där man kan beställa på nätet, men det blir så dyrt då, kanske man kan gå till ett bageri och fråga?
Jag kan bara visa en stor bild. Men den här är en dummytårta jag har gjort. Ja ville försöka min ny matta.
Med tanke på ditt nick, och att du har en länk till din facebooksida som signatur så känns det som om du är här för att göra reklam för dig.
Jag rekommenderar dig att noga läsa igenom reglerna för sidan.
Eller att skaffa ett företagsabbonemang (PRO) så att du har möjlighet att kommentera i reklamsyfte också - även om direktreklam bara är tillåten i ren annonsform ;)
Jag väljer att inte anmäla det här inlägget även om jag tycker att det luktar lite mycket reklam ;)
Reglerna hittar du i vänsterspalten på forumet. Men det kan skilja väldigt lite emellan ett tips - och reklam ;)
Jag är också amatörbagare och visar gärna upp mina tårtor.
Skillnaden är väl att jag inte skriver ut något ställe där dom kan hitta mig och beställa ;)
Har gjort minnestårtor till ett öppet hus i dag. Kollegans mamma gick bort för ett år sen och hon ville ha öppet hus i dag då mamman var välkänd i stan och många sörjer henne.
Riktlinjerna var: Lila, syintresserad, dansintresserad, varm och kärleksfull
Hon blev nöjd i alla fall :)
Men vad skumt... Samma tårta kom med 2 ggr, fast jag la upp 2 olika bilder (alltså 2 olika tårtor)
Här är tårta nr 2 då
Spetsen är gjord med siliconmattor och ett pulver som vispas ut i vatten.
Kolla in på kakburken och kika efter magic decor eller sugar veil så ser du hur :)
Tack också :)
Ser att ni har varit aktiva. Jättefina tårtor Nettis :)
Men jag har inte fått notifikationer om att det har skrivits i tråden (jag är inloggad på nya-bröllopstorgetsidan för det mesta).
Min ugn är trasig så jag lånade ugnen hos svärmor förra veckan och bakade bottnar och fryste in eftersom en fd kollega ville att jag skulle baka till hennes sons dop.
Så det blev 2 tårtor till dom