Amatör-bagare. Tårtor, kakor, bullar mm
![Obestämd Obestämd](https://www.brollopstorget.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-undecided.gif)
Tårtan som gjordes till dotterns 4-årskalas igår :) Önskemål var Spiderman, jordgubb och vanilj. Så fyllningen blev jordgubbsmousse med färska jordgubbar i och gräddkräm :)
Dumma Mej tårtan har blivit riktigt poppis och nu är jag inne på min tredje. denna skulle va större än de andra jag gjort och jag HATAR att forma marsipan så där :P Men men, tårta blev det :)
Va äre föresten för ny "the mat" du har Chicita? :D
Jo visst kan jag det. Men jag måste ju göra tårtan på det sätt som kunden önskar :) Om dom skriver att dom vill betälla Dumma Mig tårtan dom sett på min sida så gör jag ju sjävklart den! Sen om nån önskar nån annan figur eller något annat utförande får dom ju det. Som om nån skulle vilja ha en Minion med ett glasöga till exempel, eller som du skriver en tårta med figurerna på toppen t.ex. Än så länge är det ingen som önskat det dock så jag har inga bilder på såna tårtor, vilket leder till att den här modellen är den som beställs.
Den första tårtan av två den här helgen :) Traktortårta på ljusa bottnar fylld med jordgubbssylt, gräddkräm och banangrädde. Spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med marsipan. Dekor gjord i sugarpaste.
Idag blev det en Nalle Puh-tårta till ännu ett barnkalas :) Vanliga bottnar fyllda med citronmousse och hallonmosse!
Klantigt nog hade jag dubbelbokat tårtor till idag så det blev lite slitigt kan man väl säga. Att få ihop en våningstårta och två 12-bitars i vårat lilla kök var en utmaning! Men tårtor blev det :)
Gjorde en snögubbetårta till förskolepersonalens personalrum när vi gick hem för julen :) Saffransbottnar fyllda med vit chokladmousse och spacklad med apelsinsmörkräm. Täckt med sugarpaste som var det enda jag hade hemma :P