vart drar man gränsen. Bjuda, inte bjuda??
Hej!
Hur gjorde ni till era bröllop med släkten och kusiner etc?
Jag hade jättebra relation med mina kusiner när jag var liten. Nästan bästa kompisar. Men i tonåren gled vi ifrån varandra och har inte hittat tillbaka. Dessutom bor vi väldigt lång från varandra... ca 30 mil, så det är ju inte direkt att bara svänga förbi och börja bygga upp relationen hur som helst. Det är kusinerna på pappas sida.
Kusinerna på mammas sida har jag egentligen aldrig haft en jättenära relation med, men jag tycker alltid det är väldigt roligt att träffa dom när jag väl gör det. Och jag märker att dom prioriterar oss på ett annat sätt än de andra kusinerna gör. Dessutom är de flesta kusinerna på den sidan betydligt äldre än mig. ca 10 år.
Nu funderar jag på hur man ska göra med inbjudningarna till bröllopet.
Det är egentligen ingen fara, då jag sammanlagt bara har 8 kusiner. Men sedan är det respektive till så gott som alla av dom och deras föräldrar, som ju är mina föräldrars syskon...
Ska man bjuda bara de man vill, eftersom det ju trots allt är vår dag, eller ska man bjuda alla och tåla att man har folk man egentligeninte känner på sin bröllopsdag?
Hur blir reaktionerna om man bjuder säg, två av kusinerna på mammas sida och tre på pappas, men inte alla från samma sida? Någon som har erfarenhet? Hur gjorde ni?
Tacksam för svar!