28juli2012 skrev 2011-12-22 19:43:38 följande:
chabar: vad heter säljaren?
Jag köpte via en privatperson som la ut ringen, så ingen butik. Det var ju enchansning men han var noggran i kontakten så det kändes bra så då chansade jag helt enkelt. Du kan få uppgifter men han har ju inga andra smycken ute så..
frökenkröger skrev 2011-12-22 21:39:44 följande:
Hej.
Jag är helt ny med att kolla Ebay, är nog lite rädd att bli lurad :) Men jag ser ju vilka fina kap ni gör :) Tänkte bara fråga om det är något speciellt man ska tänka på innan man budar??
Jag skulle hålla med - kolla noggrant på säljaren och omdömet. Om du är osäker så ta kontakt och fråga lite saker så man får en känsla för hur säljaren är. Bäst är ju att köpa från de top- rekommenderade säljarna som tillåter returer. Då kan man ju skicka tillbaka ringen och få tillbaka en stor del av pengarna. Men helt klart - ett visst mått av försiktighet och massor av sunt förnuft.
Lenblo skrev 2011-12-22 23:33:07 följande:
Jag köpte ringarna till att börja med. En privat från USA, två via olika firmor i Indien. Samtliga verifierat äkta diamanter och värderade i Sverige för försäkringsbolagets skull.
Kan du rek. någon säljare? Kul för andra i tråden - och jag funderar på att byta min titanring mot nåt annat lite nättare, eftersom vigselringen är så liten och nätt ;)