• sabz

EBAY tråden!

Asså jag hatar också paypal. Jag skulle köpa min brudlkänning på ebay. Loggar in på mitt gamla paypalkonto som jag inte använt på 5 år. Ser att man måste verifiera sitt konto och vänta på en kod. Detta tar ca 3 dagar. När koden äntligen har kommit verifierar jag mitt konto och jag tänker att nu är det bara att tuta och köra.

Går igenom alla steg för att köpa klänningen men när sista steget är att trycka 'continue' (efter att jag loggat in på paypal och allt) så får jag ett meddelande om att jag måste verifiera mitt kreditkort på ebay samt skaffa mig ett konto för att få sälja saker på ebay, och det vill jag ju inte.

Efter mycket försökande tänkte jag att "jaha, det kanske är för att mitt konto på paypal är tomt, även fast jag knutit mitt kreditkort till kontot. Så jag förde över och fick vänta ytterligare ett par dagar för att pengarna skulle föras över. Meeeeeeen det funkade ändå inte. Kontaktar ebays support som säger att det är paypal som är problemet och att många har problem med dom.

Då jag hittat samma klänning på en annan site så beställde jag den där och det gick igenom smärtfritt tills jag såg att min hemadress på paypal fortfarande var min gamla adress (och då hade jag ändrat ca 3 gånger till min nya).

Hittade ett ställe där man tydligen skulle ställa in sin hemadress, det räckte alltså inte med att bara skriva in en ny adress. Passade då på att ta bort de gamla adresserna så det inte kunde bli fel. Då får jag ett j-a mail från paypal där det står att "nu har du ett begränsat konto då det har varit aktivitet på ditt konto, du måste ändra lösenord och lösenordsfrågor blaha blaha".

Jag ändrar lösenord och frågor och ser då att betalningen på min klänning är lagd som en dispyt. Paypal har alltså öppnat ett ärende...
    "PayPal is constantly monitoring site activity and reviewing transactions. This payment has been selected for review and we have opened an investigation."

Har nu mailat och frågat varför. Jag blir knäpp. Behövde bara skriva av mig lite när jag såg att ni andra också ansåg att paypal är jävulens påfund.

• sabz
    Pagnie skrev 2012-03-08 14:31:20 följande:
    Nu är jag inne på att beställa hem fler saker. Och jag har lite frågor til er som handlar så mycket och antagligen  är mer experter än vad jag är. Är man ny så är man.

Jag har hittat en jättefin klänning från Kina.
    viewitem.eim.ebay.se/-New-whiteivory-Wedding-dress--bridal-gown-Stock-S ize-6810121416/140649475724/item

Men nu till min fråga. Den är ju sjukt billig men samtidigt jättesnygg. Så är den för billig för att vara sann eller kan det vara bra? det blir ju runt 600 kr.

Sen undrar jag från er som köpt bröllopsbubblorna. Hur länge står sig dom. Alltså utgångsdatum och så?
    Du kan ju alltid köpa klänningen för att chansa. Är den helt kass så har den ändå inte kostat så mycket och du kan leta en ny klänning. Klänningarna är från kina och många är nöjda och andra inte. :)
  • sabz

jag ahr kopplat mitt kort, är det bara att tuta och köra då alltså? Jag behöver alltså inte föra över?

• sabz
    Imke1977 skrev 2012-03-08 20:31:58 följande:
    Har haft väldigt liknande problem med dom och har mailat dom TRE gånger utan något som helst svar :-/
    Jag håller på och mailar med dom nu. Får det ena idotsvaret efter det andra...
    Först var det mitt kort det var fel på trodde dom. Att det var spärrat mot internetköp eller liknande, Fast jag har ju kunnat handlat på ex toodresses.com via paypal så nej.

Andra orsaken var att jag nu inte hade täckning på kontot, fast det hade jag när jag ville köpa varan, samt att mitt kort är kopplat till mitt paypal-konto.

Tredje orsaken var att jag inte har konverterat mina SEK/EUR till USD. *suck och stön*. Då har jag alltså redan handlat från toodresses.com med paypal för USD utan att behöva konvertera själv. Försökte konvertera och handla men det gick ändå inte.

Nu väntar jag på svar. Igen. Från folk som inte kan ngt.
  • sabz
    drömmer skrev 2012-03-11 22:40:25 följande:
    Åhh kan du inte länka till säljaren? Det är precis den klänningen jag är ute efter, men har hittat så många olika säljare så det hade vart bra med ngn som jag vet fler är nöjda med .
    Jag ahr beställt den klänningen fast på toodresses istället för ebay eftersom att mitt paypalkonto och ebay inte funkar :( Kan höra av mig sen när jag får den och tala om hur den är :)
  • sabz
    drömmer skrev 2012-03-13 16:34:07 följande:
    Åh ja jättegärna!! Vad kostade den på toodresses?
    1120:- ungefär. Lite dyrare än ebay men jag kan fortfarande inte handla därifrån :(
    Paypal har dock just det köpet på en review av någon anledning också, så jag hoppas att jag får min klänning detta år :|
  • sabz

Nu fixade jag ett nytt konto på ebay och nu kan jag äntligen handla!
    Klickade hem lite smycken, 2 halsband och ett armband. Skulle även ha köpt en tiara men den jag gillade var inte längre upplagd så jag hoppas att säljaren lägger upp den igen. Säljaren (corssover_gadgets) har jätte mycket fina smycken för den som är intresserad!

Svar på tråden EBAY tråden!