• Protexblue

EBAY tråden!

hjgs skrev 2012-03-05 18:55:22 följande:

väntar nu hem 42 inköp :-P

köper det mesta på fast pris men en del på auktion men är oftast för otålig.

42 inköp jisses de var mycket!
    Tyckte jag beställde hem mycket när jag tog hem 3 saker på en dag.. =)
  • Protexblue

Vad tråkigt för folk att paypal ska krångla. Själv har det funkat kanon för mig, jag fixade ett konto och kopplade kortet på direkten och de har gått kanon.. Hoppas de löser sig för alla som har problem.

• Protexblue
    sabz skrev 2012-03-08 16:35:31 följande:
    jag ahr kopplat mitt kort, är det bara att tuta och köra då alltså? Jag behöver alltså inte föra över?
    När jag kopplade mitt kort så gick de ju till så att paypal drar 15 kr från kortet för att se så de är rätt kort (dom får man tillbaka). Men sen ska man även gå in på sitt konto och kolla upp kontoutdraget för det hamnar en kod där som man behöver för att vertifiera kortet. Men när detta är gjort då är de bara att köra på.. =)
  • Protexblue
    Tinzi skrev 2012-03-08 16:47:08 följande:
    Fick hem våra 4 svarta västar till blivande & marskalkarna idag! SÅ nöjd, fina , billiga och bra kvalitée!
    ca. 200:- st.
    Vart köpte du dessa? =)
  • Protexblue
    operfekt skrev 2012-03-10 17:40:48 följande:
    Jag har shoppat loss på ebay till bröllopet. Igår fick jag hem 75 organza-stolsband för 320 kr :) Har även köpt smycken, skor, placeringslappar och såpbubblor.. Men mer lär det bli :)
    Vad har du köpt för skor? Väldigt intresserad.. =)
  • Protexblue

Operfekt: Vilka underbara skor, har svart, mörklila och silver som tema färger och är ute efter något liknande. Vill hitta några som inte är för höga, orkar inte springa runt i 10 cm en hel jäkla kväll :)

• Protexblue
    moonias skrev 2012-03-09 20:59:12 följande:
    Inköpt på ebay än så länge:
    Tyll att göra servettrings-bollar av
    200 små tyll/pärlblommor till inbjudningar/program mm
    3 olika snören/band till inbjudningskort (fick en i fel färg först o mailade säljaren, väntar på rätt färg nu...)
    50 lila rispåsar med silvriga fjärilar, superfina! 
    Samt bildskärm till GoPro kamera (sambons leksak)

Väntar på:
    Manchettknappar  till brudgum, marskalk samt min far, armband till tärnor, fickplunta, tårtställning, strumpeband och muffinsformar. Har beställt alla dessa saker igår och idag :P.

Har varit mycket nöjd med allt jag fått hem hittills! 
    Vad var de för tyll du köpte? är ute efter tyll att knyta runt servetterna.. Har du fått hem det?
  • Protexblue
    moonias skrev 2012-03-11 10:08:49 följande:
    Jag köpte det här: www.ebay.co.uk/itm/290463597943?ssPageName=ST...:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2648#ht_3862wt_905

Fick hem det i fredags, 2 rullar limegrönt. Det är mycket mjukare och mindre hål än tyllet jag hittat i tygaffärer. Tycker bättre om detta än det andra jag köpt i affär. Men det beror ju på vad man ska använda det till, jag gör små tyllbollar att göra servettringar av och då passar detta perfekt, ska man göra något med lite mer stadga så är det kanske lite för sladdrigt.
    Tack för länken. Beställde hem en rulle i svart med lite "glimmer" , var ju så billigt så blir de inte bra så får jag använda de till någon annat. =)
  • Protexblue
    LitenSandra skrev 2012-03-12 22:07:15 följande:
    430 kr st, fri frakt. Hos www.ebay.com/itm/Bridesmaid-dress-flower-girl...#ht_13162wt_922

Jag mätte mina tärnor och sedan gick jag efter storlekstabellen som säljaren hade. Tog den storlek som passade bäst in. Det är snörning i ryggen så att man kan dra in den eller släppa den ut ca 5 cm. Så jag tror det kommer bli super bra. *längtar tills de kommer*
    Vilka underbara klänningar säljaren hade.. Du måste verkligen lägga upp bilder och beskriva kvaliten när de kommer!!! =)

Älskar ebay tråden, så underbart när någon hittar en säljare man själv aldrig sett röken av, har letat efter svarta tärnklänningar ,har beställt hem en billig och ska se hur den blir men är den dålig så hittade jag en jätte fin nu.. =)
    Dock tror jag att jag har blivit smått beroende av ebay...
  • Protexblue

Fick hem den här idag och jäklar vad imponerad jag var.. Trodde de skulle ta minst en vecka till innan jag fick den plus att kvaliten var kanon. Dock eftersom jag är så jävla klantig så beställde jag hem fel storlek till min blivande, fråga inte hur jag lyckades med de.. ;P Tänkte beställa en XS men lyckades beställa en M.
    Så nu tänkte jag bara slänga ut att om de är någon som är intresserad så är den till salu, köpte den för ca 240 kr inkl frakt. Säljer den för 100 kr + frakt.  =)
  • Protexblue
    satinsilk skrev 2012-03-14 20:54:29 följande:
    I dag har jag klickat hem dessa handskar (de som går över armbågen) cgi.ebay.ca/ws/eBayISAPI.dll perSize&item=290573023480

Och denna tiara: cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3...:L:OC:US:3160#ht_2826wt_1375

Och denna näbbklänning: cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1...:L:OC:US:3160

Allt till det härliga priset av 220 kr inkl frakt! :) I love Ebay!!! 
    Tiaran var superfin, jag har klickat hem något liknande men bara med två "bågar". Tyckte att säljaren som du köpte tiaran av hade supermycket fina grejer så får tacka för att du la upp den länken, tror jag har hittat örhängen att ge till mina tärnor tack vara dig.. =)  Thanks!
  • Protexblue
    Pagnie skrev 2012-03-15 13:43:21 följande:
    Dum fråga kanske men hur söker man efter specifika säljare?
    Ingen dum fråga alls.. Vet inte vilken ebay du använder eller om de är olika, men på .com och .co.uk så bredvid search knappen så står det advanced, där klickar man sen finns de en lista på vänster sidan näst längst ner där står det Find member, sen finns de ju andra alternativ att söka på i den listan. =)
  • Protexblue
    Protexblue skrev 2012-03-04 17:03:26 följande:

Fick hem denna klänning i svart idag, och kvaliten var ju så klart jätte bra. Men som synd så var materialt mycket glansigare än vad jag tycker de ser ut som på bilden. Så jag blev lite osäker. Tycker den ser ganska så sofistikerad ut på bilden, i verkligheten med de glansiga tyget blev den mer sexig.. =)
  • Protexblue
    Pagnie skrev 2012-03-15 14:03:24 följande:
    tack för svaret. hittade nu. :D
    Kanon!! =)
  • Protexblue
    Pagnie skrev 2012-03-15 23:06:03 följande:
    åh jag måste bara få berätta nu. Äntligen vågade jag mig på att ansluta mitt kort till paypal och det funkade hur lätt som helst. alldeles för lätt om jag får säga det själv. Detta kan bli farligt. Men nu beställde jag i alla fall.

ringar:

Och sedan berlocker till som det står love på. www.ebay.com/itm/190644303801?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2648

100 st av båda och det kostade bara 132 kr mer frakt och allt. Underbart säger jag bara. nu är det bara att vänta.

Får man fråga vart du har köpt ringarna.. ? Tyckte att du hade en sådan underbar ide att sätta berlocker runt glasen.. Hittade jätte fina hos den säljare där du hittade love berlocken.. =)
  • Protexblue
    Pagnie skrev 2012-03-16 19:06:02 följande:
    Ja det känns lite mysigt med sådana små detaljer. Lite roligare så. Och har man tid innan bröllopet så är det ju bara att köra.

www.ebay.co.uk/itm/250999324390?ssPageName=ST...:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2648  här köpte jag mina ringar. 100 pkt.
    Jo men jätte trevligt med små detaljer här och där.. Tackar för länken.. =)
Svar på tråden EBAY tråden!