• annapanna88

EBAY tråden!

Pagnie skrev 2012-03-06 23:12:55 följande:
    åh dom var så fina så jag var tvungen att klicka hem 2 st till mina brudtärnor. Detta var mitt absolut första köp på ebay och jag måste erkänna att jag är helt förvirrad. Jag har skapat ebay konto och bekräftat det. jag har lagt dessa i min kundkort och bekräftat köpet. Jag har tryckt på knappen betala med paypal sen gått vidare. Sen står det 2 steg och jag måste tydligen nu vänta tills pengarna kommer in. Sen måste jag in igen för att avsluta. Låter det som att jag gjort rätt?
    Har du skapat ett paypal konto och satt över pengar på det då?
    Om du har pengar på paypalkontot (alternativt har ditt kort kopplat)så ska köpet gå igenom direkt.
  • annapanna88
    Kitty85 skrev 2012-03-10 18:14:47 följande:
    Har hittills bara gjort ett inköp på ebay.se Mjukstartade med ett par örhängen som jag nu väntar på att få hem. Undrar om det är någon som vill dela med sig av sök orden som ni skriver in när ni ska söka på något. Själv skriver jag in wedding o får upp samma saker hela tiden, folk fyndar en massa fint men jag vet inte vad ska jag söka på för att hitta det. Tack på förhand=)
    Söker du bara allmänt då? Det är nog lättare om man är ute efter något speciellt och söker efter just det... om man bara kan det svenska ordet brukar jag använd någon översättningssida t.ex tyda.se
    Hoppas det var till någon hjälp! Och om du har problem att hitta något så säg gärna till så kan vi säkert hjälpas åt att komma på sökord!
  • annapanna88
    LitenSandra Jättefin klänning!
  • annapanna88

Hej alla!

Någon som kan tipsa om snygga skor med ganska låg klack, ca 5 cm. Tycker det är så himla svårt att hitta, alla snygga skor har ju hög klack :(
    Jag ska ha dem på min examensbal till en långklänning så inga brudskor...
    Tack på förhand!

• annapanna88
    hellgren skrev 2012-03-30 10:51:13 följande:

Men jag har tid på mig ;) Men om jag beställer flera då, kan de lägga på frakt då? Jag har tänkt att beställa flera av olika färger.

Oftast är det ju tvärtom, om det är frakt på varorna och man beställer flera från samma säljare minskar de på fraktavgiften.
    Så att de skulle lägga på frakt tror jag inte :)
  • annapanna88
    frökenkröger skrev 2012-04-02 22:13:41 följande:
    Jätte fint. Vilken storlek tog du på armbandet och halsbandet? Känns det plastigt?
    Jag tog 16" på halsbandet då jag ville ha ett som sitter nära halsen, passar mig perfekt!
    Jag tycker att kvalitén är bra också, känns inte plastigt alls. Pärlorna var lite mindre än jag förväntade mig, men på det stora hela är jag jättenöjd!
  • annapanna88
    frökenkröger skrev 2012-04-02 22:23:37 följande:
    Hur långt är 16" ? Hur väljer du storlek på armbandet?
    Det är ca 40 cm. Här är en mkt bra sida att ha uppe när man shoppar på ebay: http://www.convertworld.com/sv/langd/ kan konvertera allt :)
    Armband kunde man inte välja längd på men mitt är ca 18 cm.
    frökenkröger skrev 2012-04-02 22:16:54 följande:

Hej på er.

Hur gör jag för att koppla paypal kontot till visa kortet? Är så störande att det tar dagar innan pengarna kommer in på kontot. Skulle vara smidigare att betala direkt!

tacksam för svar!

Du loggar in på paypalkontot och så väljer du profil --> lägg till eller redigera kreditkort.
    Sen är det bara att trycka på lägg till och fylla i uppgifter om kortet!
    Lycka till!
  • annapanna88
    Jenny 03 skrev 2012-04-20 08:24:34 följande:
    Hej.. Skulle behöva lite hjälp av er erfarena att tipsa om ljusslingor i mängder att köpa.. Vad och vart ska jag köpa? Vill ha massor att hänga i taket på lokalen där vi gifter oss då det är bara ett vanligt trätak. Är så fint med massa ljusgirlanger (små lampor) typ sånna man har i granen .. Äsch ni förstår nog vad jag menar.. Vad söker jag på och hur funkar det med volt/ström från annat land?
    Erfaren vet jag inte om jag är, men jag tänkte köpa dessa ljusslingor:
    http://www.ebay.com/itm/280732935793?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649
    De drivs med vanliga batterier :)
  • annapanna88
    MariaMagdalena skrev 2012-04-20 10:04:38 följande:
    Vad använde du för sökord för att finna denna? Jag river mitt hår snart tror jag Får upp massor med väskor men knappt några alls som är som denna, däremot MASSOR av märkesvaror som kostar skjortan ;) Vill ha en enkel väska, liknande denna, men den får gärna ha någon färg =) Någon som har tips annars?
    Lightinthebox.com har massa fina väskor där man själv får välja färg annars :)
  • annapanna88
    Pluppe skrev 2012-05-17 19:17:37 följande:
    En dum fråga egentligen.. Men vad använder man för ris i rispåsarna? Är det vanligt långkorningtris eller använder man något annat? :)
    Man kan använda vanligt ris, på villkor att det är OK för kyrkan! Vissa församlingar tycker att det skräpar ner för mycket och vill att man använder speciellt "bröllopsris" som smälter vid kontakt med vatten.
    Nu är jag ingen expert på det här eftersom jag varken ska gifta mig i kyrkan eller ha ris... Men detta har jag läst mig till här på BT :)
  • annapanna88
    lycklig01: När jag har beställt från UK har det gått relativt snabbt, 1-2 veckor.
    Jag skulle nog skickat iväg ett meddelande till säljaren om jag var du, idag eller imorgon om det inte kommer då, bara för att tala om hur läget är. Så kan ni säkert lösa det på bästa sätt.
    Förmodligen dyker paketet upp snart! Om säljaren har bra referenser brukar de inte krångla till det. Då är det förmodligen posten nånstans på vägen som ställt till det!
  • annapanna88
    lasmulan skrev 2012-05-26 05:07:13 följande:
    Hej

Jag letar efter en slöja som är ca 90 cm lång med ett lager och satinkant. Har försökt leta och söka på ebay utan vettigt resultat. Några tips?
    Något liknande denna? http://www.ebay.com/itm/1T-White-Wedding-Bridal-Fingertip-Rattail-Tiara-Veil-/200369183071?pt=US_Veils&hash=item2ea6ef195f

Tror iaf längden du letar efter kallas fingertip så det kan du ju prova att söka på :)
Svar på tråden EBAY tråden!