• moonias

EBAY tråden!

Mrs S 2012 skrev 2012-05-14 16:47:55 följande:
    Jag köpte en från Kina som jag vill varna för! Eller snarare bara säga att den är alldeles för liten för en klänning med släp. Hade en vanlig långklänning som den fick vara garderob till, men för en klänning med slöp gick det ej!

www.ebay.co.uk/itm/270940633123?ssPageName=ST...:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
    Tack! Har kollat på den faktiskt! Får ju leta ny nu...
  • moonias
    mjeanettek skrev 2012-05-14 18:48:58 följande:
    Ok, detta är nog som att svära i kyrkan, men Lightinthebox har jättebra garderober (har inte fått min än) :)
    www.lightinthebox.com/c/wedding-garment-bags_... 
    Tack för tipset, kollade på deras men förrutom att dom har en som är 10cm längre än den jag fått hem så är det i övrigt samma mått som min :(. Vill ha en som är ca 20cm djup i botten o åtminstonde 180cm lång...
  • moonias
    hjgs skrev 2012-05-15 17:39:20 följande:

funderar på den här klänningspåsen vad tror ni som verkar ha lite koll?

har kollat och han skickar till Sverige för 3.71 pund...

www.ebay.com/itm/BREATHABLE-WEDDING-GOWN-DRES...

Den ser kanon ut! Blev också sugen på att beställa en sån nu! :)
  • moonias
    moonias skrev 2012-05-15 17:46:37 följande:
    Den ser kanon ut! Blev också sugen på att beställa en sån nu! :)
    Gjorde slag i saken direkt faktiskt och beställde en i vitt, tittar man på övriga auktioner så finns den för samma pris fast man får med en liten påse i samma färg, praktiskt att t.ex. förvara korsettband eller liknande i :).
  • moonias
    LindaochJohn skrev 2012-05-17 22:33:30 följande:
    Vad kul!
    Jag ska beställa de gröna tänkte jag, så om mina systrar har S i vanliga fall ska de kanske ha en M nu då?
    Jag har beställt klänning, och väntar på ännu en från den säljaren och brukar ha S, köpte S i den jag fått hem och den satt perfekt. Men som sagt, klämmer dom precis ner sig i en S så är M kanske bättre, annars ta S. Solig
  • moonias

Har beställt en ring till m2b, egentligen skulle han behålla förlovningsringen och bara sätta nytt datum men så hittade jag billiga volframringar (tungsten) på ebay och nu precis fick jag mail om att ringen var skickad samt även en bild på själva ringen! Seriöst! Det skulle ta 15-25 arbestdagar för den att nå fram. Blir den bra så kostade den ca 1/10 av vad jag sett liknande ringar i volfram för i Sverige.... Ringen med frakt kostade ungefär lika mycket som endast gravyr av en ring kostar i Sverige.... = Ca 200kr!
    Uppdaterar när vi fått hem ringen :). 

• moonias

Såg i en annan tråd en som hittat grejer på aliexpress.com så jag kikade in och ska man köpa något i större mängd så är den sidan bra!! Det är typ kinafabrikernas ebay. Men man måste ha bra framförhållning då leveranstiden ligger på ca 30 dagar, dock är frakten oftast gratis! Har precis beställt sånna små färgade gelékulor att ha i vaser istället för vatten. På ebay skulle 14g kosta ca 9 dollar med frakt, jag köpte 100g för 10,53 dollar! Nöjd! Skrattande

• moonias
    MariaMagdalena skrev 2012-05-21 10:48:17 följande:

Har du länk?

Jag har fått hem min ring i titan från säljare på e-bay och den var över förväntan, är helt såld och kan inte låta bli att prova den nu och då Min blivande har till 90% bestämt sig för vilken han ska och så ska jag bestämma mig för vilken vigselring jag vill ha, men det är inte så bara då det dyker upp nya stup i ett

Denna beställde vi: http://www.ebay.com/itm/140720945190?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
  • moonias
    MariaMagdalena skrev 2012-05-22 15:15:47 följande:
    Den där har vi oxå kollat på, jättefin! Vad ska du ha för ringar?
    Jag ska ha en alliansring och en enstensring som ska sättas ihop (så jag inte kan dela på dem), så det ändå ser ut som två ringar men är en, och flyttar min förlovningsring till höger hand. Det var jättesvårt att hitta nån snygg vigselring som passade till förlovningsringen så då fick jag tyväääär byta Oskyldig.
  • moonias
    lycklig01 skrev 2012-05-22 21:02:02 följande:
    vad bra att du hittade en bra! funkar den bra till klänning med släp?
    Det är väldigt gott om plats i bottnen, sen beror det ju på hur långt släp det är på klänningen. På min klänning är släpet ganska långt och brett så jag hittar nog ingen påse som är stor nog, detta är nog det bästa jag kan hitta...
  • moonias
    Pernillaaa skrev 2012-05-23 06:55:24 följande:
    Vad kostade frakten på den? :)
    3,71 GBP :)
  • moonias
    repsara skrev 2012-05-24 19:32:46 följande:
    Vill inte vara negativ eller så, meen för mig tog det som sagt knappt 1 månad, med samma säljare.
    Men hoppas såklart för din skull att det går undan!
    Samma här, väntar fortfarande på en klänning till därifrån som jag beställde för ca 3 veckor sen...
  • moonias
    LindaochJohn skrev 2012-05-25 13:46:26 följande:
    Oki... hoppas inte! Förvånad
    Men jag fick mail igår om att den redan hade skickats så då  borde det väl inte ta så lång tid?
    Tyvärr, de brukar skicka direkt men sen tar det eeeevigheter för grejerna att komma till Sverige.  Obestämd Som sagt, beställde ännu en klänning därifrån för ca 3 veckor sen, den skickades direkt men har inte dykt upp än... Men hoppas på det bästa för dig då du har ett datum då du behöver den! Jag har inte bestämt än när jag ska använda min.
  • moonias

Igår fick jag hem klänningen som jag beställt från yhan1188, betalade den 10/5 och den kom alltså igår 28/5. Har sedan innan en annan klänning från samma säljare :). Beställde denna nu och är mycket nöjd, ca 160kr ink frakt: 

Sen fick jag hem ringen till m2b som vi beställt! Jättefin och perfekt storlek trots att jag mätt hans gamla ring med måttband :S. Beställde enligt bilden nedan men lite smalare modell. Ringen är tillverkad i tungsten/volfram (hårdare än både guld, stål o andra metaller, 9a på en 10 gradig skala, där diamant är 10) vilket är perfekt då få saker är hela särskillt länge i hans vård... Säljaren heter mr.wang13 och betalade ca 250kr ink frakt och valfri gravyr i valfritt typsnitt :). Har kollat runt lite smått på volframringar i Sverige och hittat priser från ca 2000kr och uppåt på dem...!

• moonias
    Naive skrev 2012-05-31 14:44:17 följande:
    Ni som har beställt denhär klänningen, var ni också tuvgna att buda på den eller kunde ni köpa den direkt? Vill köpa en i rosa till min tärna, med hittar bara en man kan buda på....? 
    Rosa..?Jag har inte sett denna i rosa... Bara vit, grön, lila o blå...

LindaochJohn skrev 2012-05-30 17:17:04 följande:
    Beställde du den gröna? Stämde färgem överens med bilden? Jag väntar på 2 stycken, så spännande!
    Den är nog lite mer limegrön egentiligen, gillar färger i verkligheten mer än på bilden :).
    lycklig01 skrev 2012-05-30 14:49:03 följande:
    har ni någon länk till de här klänningarna? :)
    Länk till klänningarna (i grönt):  http://stores.ebay.com/Cutedress/_i.html?_nkw=Beaded+Ruffle+One+Shoulder+Tunic+Party+Dress+Green&_armrs=1&_from=&_ipg=&_mPrRngCbx=1&_sop=1&_udhi=&_udlo=
    MariaMagdalena skrev 2012-05-30 08:55:49 följande:

Hörrni jag måste få rådfråga er om en grej... Fick nyss ett mejl som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Fick detta en stund efter att jag fått bekräftelse om ett köp/betalning av en e-bay vara men jag vet inte om det har något med köpet att göra egentligen, känner inte igen avsändaren... Jag borde radera va? Eller är det någon annan här som fått liknande som vet vad det handlar om? Såhär står det i mejlet:

Kere kunde hos Nets,
    Vi har for nylig fastsleet, at forskellige computere pe din Verified by Visa-konto, kodeord og flere fejl var til stede fer forbindelsen. Vi har nu brug for dig til at bekrefte dine kontooplysninger Verified by Visa.Hvis dette ikke er afsluttet inden for 48 timer, ville vi vere tvunget til at indstille din konto pe ubestemt tid, da det kan bruges til svigagtige formel. Tak for din forsteelse pe denne mede. For at bekrefte din online-konto:

>>> Klik her for at aktivere din konto <<<

Avsändare: info@dk-hostmaster.dk">info@dk-hostmaster.dk

Jag kan danska och det säger inte mig något. Ser ut som att de chansat på att du pratar danska, översatt sitt mail med google translate och skickat till dig... Radera Cool.
  • moonias

Jag beställde dessa fjärilar: http://www.ebay.com/itm/320764344301?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2648#ht_6569wt_1139
    Blev lite besviken, inte så klara i färgerna som på bilden. Ena sidan är blank och andra matt, det är mening att matta sidan ska vara uppåt för att annars reflekterar de bara blixten när man tar kort står det på en liten lapp som följde med... De var även mindre än jag trodde...

• moonias
    2 0 1 2 skrev 2012-06-12 21:35:34 följande:
    oj då! Hur blev det då? Tog ni några kort?
    Har inte använt dem än. Det stod på en lapp att om man vänder den blanka sidan uppåt så blänker bara fjärilarna och de "syns" inte ordentligt. Har inte testat att faktiskt fotta dem än... Kanska ska testa i helgen och se hur det blir...
Svar på tråden EBAY tråden!