Vigsel + fest norr om Sthlm?
Hej på er! Nu vill jag väldigt väldigt gärna ha er hjälp.... Jag och min sambo funderar på ett höst/vinterbröllop nästa år, och nu vill vi ha tips på bra festlokaler. Vi vill gifta oss borgerligt, och ha med alla 50 gästerna även på vigseln, så det optimala vore att ha fest och vigsel i samma lokal nånstans. Vore det bara fest så skulle jag inte ha några problem att hitta lokal, men eftersom vi ska vigas samtidigt så vill jag att lokalen ska ha "det lilla extra". Om pengarna fanns så skulle jag hyra ett slott eller herrgård, för där får man ju verkligen rätt stämning! Men eftersom vi måste tänka budget så behöver jag lite andra tips. Gärna en lokal där man får ta med egen mat & dryck, och som ligger fint och är lite tjusig och romantisk. Om det vore på sommaren vore det ju enklare, för då kunde man ha vigsel utomhus nånstans.... Men på hösten/vintern känns det inte aktuellt. Jag skulle egentligen vilja ha en kyrklig vigsel för att det är vackert, men på den punkten får jag ge mig för min blivandes vilja Så jag vill gärna ha möjlighet att ordna vigsel så högtidligt som möjligt, trots att det inte är i kyrkan. Hänger ni med hur jag menar?
Ös på med alla förslag ni har!!
Gott nytt 2012!!!