• DestinyD

Vigsel + fest norr om Sthlm?

Hej på er! Nu vill jag väldigt väldigt gärna ha er hjälp.... Jag och min sambo funderar på ett höst/vinterbröllop nästa år, och nu vill vi ha tips på bra festlokaler. Vi vill gifta oss borgerligt, och ha med alla 50 gästerna även på vigseln, så det optimala vore att ha fest och vigsel i samma lokal nånstans. Vore det bara fest så skulle jag inte ha några problem att hitta lokal, men eftersom vi ska vigas samtidigt så vill jag att lokalen ska ha "det lilla extra". Om pengarna fanns så skulle jag hyra ett slott eller herrgård, för där får man ju verkligen rätt stämning! Men eftersom vi måste tänka budget så behöver jag lite andra tips. Gärna en lokal där man får ta med egen mat & dryck, och som ligger fint och är lite tjusig och romantisk. Om det vore på sommaren vore det ju enklare, för då kunde man ha vigsel utomhus nånstans.... Men på hösten/vintern känns det inte aktuellt. Jag skulle egentligen vilja ha en kyrklig vigsel för att det är vackert, men på den punkten får jag ge mig för min blivandes vilja Så jag vill gärna ha möjlighet att ordna vigsel så högtidligt som möjligt, trots att det inte är i kyrkan. Hänger ni med hur jag menar? Ös på med alla förslag ni har!!

Gott nytt 2012!!!

• Svar på tråden Vigsel + fest norr om Sthlm?
  • DestinyD
    KlaraV89 skrev 2011-12-29 11:17:51 följande:
    Jag kan tipsa om Görvelns slott och om en bra fotograf i norr ort www. Malin-fotograf .com
    Tyvärr så ligger Görvälns Slott lite för högt prismässigt, men tack ändå! Och tipset om fotografen sparas
  • DestinyD

Tack för fina tips! Barkarby Gård ska absolut kollas upp, bra tips. Det är inget måste att ta med egen mat och dryck, men det brukar ju bli billigast så
    Edsbergs Slott är ett alternativ vi håller öppet, men tar tacksamt emot fler tips om små smultronställen!!

• DestinyD
    Sandra och Joakim skrev 2011-12-29 17:18:43 följande:
    Tornvillan i Vaxholm! Tror man får ta med sig mat dit och det ligger superfint med fina lokaler!
    Tornvillan nu uppskriven på listan Tack!!
  • DestinyD

Åååh, jag blir galen.... Jag vill verkligen hitta DET stället som känns så rätt att hålla vigsel i också... Men eftersom vi har begränsad budget så får vi se om vi lyckas. Har fått ett tips om nåt som heter Eldqvarn i Sollentuna, Häggvik. Ska kollas upp, men är det nån annan som varit där så får ni gärna berätta!
    Min M2B är inte ett dugg bekymrad om lokalen eftersom för hans del kan vi vigas i en gammal skolmatsal, det kvittar för honom. Medan jag är en hopplös romantiker som ändå vill ha det där lilla extra....

Om vi skulle bestämma ett datum i slutet av september så kanske det funkar att vigas utomhus nånstans...? Vad säger ni? Fast jag har ingen bra idé om var det skulle ske heller....

Jaja, skriv gärna fler tips om ni kommer på!

• DestinyD
    KlaraV89 skrev 2012-01-03 11:08:07 följande:
    Utomhus så kan jag rekommendera Ekotemplet i Hagaparken, gifter ni er i sep kan man säkert vara ute, iaf första helgen en lö den 1 sep men jag tror man kan våga även den 15e
    Ja, det var ju en bra idé!! Men man kan inte boka det va? Hur tusan gör man om man kommer dit och så är det tre andra sällskap där som också ska vigas samtidigt....? Och hur många gäster får plats där?
  • DestinyD
    KlaraV89 skrev 2012-01-03 12:41:25 följande:
    Man kan inte boka men jag vet att det finns "bokningstrådar" här på BT som gör att man kan samsas, det finns plats för många personer 100+ i Ekotemplet utan problem Skrattande
    Aha! Då kan man ju kika efter en sån tråd då... Skönt att det får plats många gäster också. Tycker det verkar så himla svårt att få tag på en fin stämningsfull lokal där många gäster får plats. Bara för att det är borgerligt så betyder det ju inte att man inte vill ha några gäster! Glad
  • DestinyD
    KlaraV89 skrev 2012-01-03 13:52:52 följande:

Såklart man vill ha det lilla extra på sin dag, hittade den här länken

www.bokaekotemplet.se/#date=2012-09-01,mode=month 

Och fototjen jag nämde kan jag verkligen rekommendera att du kollar upp också, vi är så nöjda med henne och hon finns i Sthlm

Ja, jag hittade också den länken! Kan man förlita sig på att den är hyfsat nära sanningen....? Hoppas det.... Vi ska ju inte gifta oss mitt i högsäsong, så jag hoppas att vi klarar oss undan krock. Såg att det är en till vigsel tidigare på "vårt" datum, men det gör ju inget. Vi vill ända vigas lite senare.

Ja, jag har funderat på det där med fotograf, och jag ska absolut spara ditt tips. Vi har ju så begränsad budget, så kanske kanske att proffsfotograf får stryka på foten....
  • DestinyD
    KlaraV89 skrev 2012-01-03 15:14:40 följande:
    Jag tror sidan funkar rätt bra, har själv varit på 2 vigslar i Haga och det flöt på hur bra som helst och klat så måste man prioritera i budgeten men jag är själv grymt nöjd över att jag valde att lyfta fram ringarna som vi ska ha/har på oss varje dag och foton för att det är det starkaste fysiska minnet vi har av vår dag
    Nu har jag "bokat" vårt datum på den där sidan. Tusen tack för tipset om Ekotemplet!!! Att jag inte tänkt på det tidigare.... Nu när vi ska vigas där är det ju tio gånger lättare att leta festlokal. Är sååå glad!!! Skrattande
  • DestinyD
    KlaraV89 skrev 2012-01-04 10:31:57 följande:
    Vad kul att du bokat, kom på en festlokal också som inte är tok dyr och ligger bra till från Haga, Porslinsfabriken heter den
    Åh, skrivs genast upp!! Tack snälla! Känns som att jag hade suttit fast i mina tankar alldeles för länge utan din input Skrattande
Svar på tråden Vigsel + fest norr om Sthlm?