Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

Mysigt ställe i Spanien eller Italien... eller medelhavskryssning?! Tips önskas!

När det gäller Spanien kan jag tipsa om Calella del Palafrugell och Llafranc del Palafrugell. Det är två små, pittoreska byar alldeles vid kusten mot medelhavet utanför den lite större staden Palafrugell och en bit norr om Barcelona. Det finns shopping och barer och resturanger i de två mindre byarna, som man går mellan på ca 10min, men tar man buss eller taxi in till Parafugell, så har man ännu bättre shopping. Tar inte alls lång stund. Det är inte så fullt av turister där, mest spanjorer som är på semester, men det är väldigt fin strand i Llafranc och bra att bada :) Strandpromenaden mellan de två byarna är otroligt vacker och husen är väldigt fina. Man strosar på de små gatorna mellan de vita husen och handlar frukost i en liten närbutik. Ja, ska jag åka tillbaka till Spanien igen, så blir det dit :) Perfekt att åka bara vuxna, men även trevligt för barnfamiljer. Vi hyrde ett hus i Llafranc när vi var där, för vi ville slippa bo på hotell.

• daniiel

Ett tips, kolla Google Maps:
    Calella De Palafrugell, Palafrugell, Spanien
    Llafranc, Palafrugell, Spanien
    Palafrugell, Spanien

Kika där på bilderna som finns, de gör inte ställene rättvisa, men man får ju ett hum om hur det ser ut iaf :)

Svar på tråden Mysigt ställe i Spanien eller Italien... eller medelhavskryssning?! Tips önskas!