• Forumvärd

Skulle det vara okej för dig om din blivande valde din ring?

En till fundering appropå ringar!

I vissa kulturer är det ju vanligt eller vanligare att mannen väljer ringen och bruden får liksom gilla läget.
    Skulle du acceptera det eller vill du vara med och välja ring?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle det vara okej för dig om din blivande valde din ring?
  • gbg2012

min blivande valde förlovningsringar eftersom han friade men vigselring väljer jag själv. =)

• Berlan

Nej, det skulle jag inte vilja. Ringen är jätteviktig för mig och jag vill inte riskera att inte få min drömring. Vi valde våra förlovningsringar tillsammans och byter snart ut dem mot våra vigselringar. Vigselringarna köpte vi tillsammans men valde, med smakråd av varandra, våra egna ringar.

• annapanna88

Jag var med och valde förlovningsringar och jag har designat vigselringen själv (naturligtvis gett fästmannen tillfälle att tycka också), men jag är helt säker på att min fästman hade kunnat välja ringar jag tyckte om, vi har väldigt lika smak!

• TheD

Njaaa. Jag hatar överraskningar! Men maken skulle välja rätt det tror jag 100% på. jag vet dock inte om han skulle vilja sätta sig i den situationen med risk att det blir ett helvetes liv ;) osv....

• Hvidbrud

Min man överraskade mig med både frieri och ring, med eftersom han uppenbart har så god smak valde han också den vackraste ringen! Jag lever gärna med den ringen på min finger och med den mannen i resten av livet! (men gissa om jag blev överraskad!)

• tweety

Hejsan!

Jag svarade Ja!  

Nu var det så att jag valde min egen vigselring inför det stundande bröllopet. men jag hade varit bekväm i att han skulle ha valt ring åt mig, för det mesta vet han vad jag gillar. 

• Johannaz

jag hoppar in här:)

Min man valde mina båda ringar, vilket jag inte ångrar för en sekund:)
    Jag kännde faktiskt att jag ville bli överraskad (inte så som mina föräldrar gjorde att dom pratade om de å kollade på ringar och mamma valde ut en o vipss så friade pappa med den ringen) .. missförtå min INTE jag tycker de kan vara jätte fint också och många har ju liksom "bilden" på sin drömring som man vill ha:)

Men jag hade inte tänkt så mkt på det utan ville bli överraskad, jag visste ingenting när han friade inte ens att han hade tänkt på det:) jag tycker det är jätte romantiskt också, plus att han lagt ner så mkt tid på att hitta en ring han tycker skulle passa mig:)

• MrsT2011

Det låter ju väldigt romantiskt i teorin, men det är trots allt jag som ska ha på mig smycket varje dag i resten av mitt liv. Är otroligt glad att min ma gav mig fria händer när jag valde min ring!

Förlovningsringarna valde vi gemensamt såklart, men vigselringen var mer "min grej". Han hade vetorätt men ville helst slippa fundera på fattningar, stenar etc. Glad

• Jonastw

Vi hittade vigselringen först efter det hittade min kära en alliansring som hon tyckte va fin o som matchade viselringen, o ut ifrån alliansringen gjorde jag en egen design på min ring som självklart liknar hennes

• Principisessan

ja absolut. Skulle tycka att det vore otroligt romantiskt. 
    Har varit gift en gång tidigare, och vi har ju pratat om det här med smycken o så, och jag berättat att jag då blev lite dumsnål och köpte inte det jag egentligen allra helst ville ha, en enstensring med en briljant som sitter med 6 klor. Vitt guld.
    Tycker det är så klassiskt och fint, så om jag nån gång nu skulle gifta mig igen så är det ju en sån klassisk tjusig sak som jag skulle vilja ha (därmed inte sagt att det måste vara en så stor sten som på min profilbild)
    så om han skulle få för sig att fira med en ring i näven så tror jag att det skulle bli hysat rätt. Och framförallt skulle ju han ha valt den och som en hopplös romantiker så tycker jag ju att det är en fin tanke.  

Svar på tråden Skulle det vara okej för dig om din blivande valde din ring?