• Forumvärd

Skulle det vara okej för dig om din blivande valde din ring?

En till fundering appropå ringar!

I vissa kulturer är det ju vanligt eller vanligare att mannen väljer ringen och bruden får liksom gilla läget.
    Skulle du acceptera det eller vill du vara med och välja ring?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle det vara okej för dig om din blivande valde din ring?
  • NilsKpyssling

min blivande valde våra förlovningsringar eftersom jag blev överraskad med ett frieri. Vi hade pratat allmänt om ringar och sånt tidigare så han hade ett hum om vad jag tyckte om och det blev helt perfekt. Jag vet inte riktigt vad jag hade gjort om det hade varit helt fel, det blir ju en riktigt knivig situation... Man vill ju inte verka otacksam och förstöra det fina med att säga att man inte riktigt gillar den, samtidigt ska man ju ha den resten av livet och då är det ju jättetrist om man inte trivs med den... Tur att jag slapp det problemetGlad

• Tokig

Vi har varit och tittat på ringar men i slutändan blir det han som väljer min ring. Det var även han som designade förlovningsringarna.

Det känns ok för mig trots att jag har ganska stort kontrollbehov. Vi har tittat och pratat så mycket om ringar så jag är helt övertygad om att han gör ett bra val.

• Vilse

Min sambo valde ring själv inför frieriet. Vi hade dock pratat om det innan och jag hade berättat vad jag gillar (bla måste den vara smal då jag har väldigt korta fingrar).

Vigselringarna väljer vi tillsammans :)

• Silketuss

Nej, för mig skulle det vara otänkbart att han, ensam, valde förlovningsring åt mig. Vi valde tillsammans ut våra förlovningsringar. Det gör vi även med våra vigselringar. Vi är ju två i förhållandet och ringarna är för oss en symbol för förhållandet så därför känns det väldigt rimligt att vi ska bestämma tillsammans. 

• daniiel

Jag skulle nog inte ha några problem med att han valde. Han vet vad jag gillar och inte gillar. Jag tror att det är han som skulle ha större problem med det, för han skulle få svår beslutsångest osv :P

• soffia

NEJ! Haha, inte det att han har dålig smak eller så, det är mera det att jag har en pappa som har en juvelarbutik och jag vet EXAKT på pricken hur jag vill ha det och är lite yrkesskadad så jag är jätte petig :-P

• durrasflikka

Vi sa att om jag inte kunde välja mellan några så skulle han välja och överraska mig. =) Men nu kunde jag bestämma mig.

• Chicita

För oss var det viktigt att göra det tillsammans.
    Det är vårt gemensamma liv och då gör vi alla val tillsammans. Glad

• Fröken Söt

Vi valde förlovningsringarna gemensamt och jag fick själv välja vigselring. Han tyckte att jag skulle välja något jag gillade, eftersom det är jag som kommer att bära den resten av livet. Han fick i alla fall tycka till, för det var viktigt för mig.

Men jag hade inte haft något emot att han valt ut ringen, det hade bara varit charmigt enligt mig. Han vet vad jag gillar så jag tror inte det hade blivit helfel på det sättet. Och att få bära något han valt ut själv (lagt möda och tankeverksamhet på att hitta den "perfekta" ringen) hade varit jättemysigt.

Svar på tråden Skulle det vara okej för dig om din blivande valde din ring?