Sökfunktionen i forumet
Jag har flera gånger varit på väg att starta en tråd om sökfunktionen, bra att någon gjorde slag i saken.
Det är helt klart den uslaste sökfunktion jag nånsin sett. Den verkar ha en omvänd algoritm som gör att de trådar som kommer upp först är de äldsta, utan svar, som helst ska ha så lite som möjligt med ämnet att göra som möjligt.
Inte konstigt att det hela tiden startas nya trådar om ämnen som redan avhandlats utförligt sjuttifemton gånger, även om man har hyfs nog att först söka och se om ämnet redan finns så hjälper det ju inte eftersom trådarna är omöjliga att hitta. Jag har också flera gånger sökt efter en specifik tråd som jag minns rubriken på, som är relativt ny och har många svar, men gett upp efter att ha klickat mig igenom några sidor av irrelevanta sökresultat. Att man måste ändra till "forum" varje gång eftersom "artiklar" är default är bara en liten bonusirritation.
Jag brukar också använda Google och skriva site:brollopstorget.se följt av sökordet/-n och det funkar mycket bättre. Jag vet en annan sajt där man gav upp om sökfunktionen och helt enkelt omdirigerade den till Google med sökning enligt ovan (fast med den sajtens adress förstås).