• längtandebrud

sminak sig själv?

jag skulle vilja ha tips på bra smink och hur man gör för att få till en bra bröllopssminkning själv?
     vill inte betala dyrt för en sminkning där risken är stor att bli översminkad och inte känna sig som sig själv...
    jag vill se somrig och naturlig ut på min stora dag och tänkte därför försöka sminka mig själv. vad ska man tänka på? vad är viktigast? bra produkter??

funderar på att kanske gå till någon sminkaffär och bli festsminkad och köpa de produkter som de använder, brukar finnas sånna erbjudanden ibland att man blir sminkad om man köper för 500 eller liknande. någon som vet nåt bra ställe för detta? gärna i göteborg.

tips välkomnas! 

• Svar på tråden sminak sig själv?
  • Jossen

Jag använder en mascara som heter "Kanbe 38", den går endast att tvätta bort med vatten som r över 38 grader. Den försvinner inte om man gråter, kliar sig i ögonen osv.

Att gå och få en festsminkning låter som ett bra knep, ska jag också använda mig av tror jag;)

Primer borde du nog också använda. Och övning, övning, övning:)

• längtandebrud
    Jossen skrev 2012-01-02 21:07:14 följande:
    Jag använder en mascara som heter "Kanbe 38", den går endast att tvätta bort med vatten som r över 38 grader. Den försvinner inte om man gråter, kliar sig i ögonen osv.

Att gå och få en festsminkning låter som ett bra knep, ska jag också använda mig av tror jag;)

Primer borde du nog också använda. Och övning, övning, övning:)
    och jag som inte ens vet vad primer är..
  • Jossen

Primer är något du tar under sminket så det sitter bättre :)

• Cosy

Så här lärde jag mig sminka mig eftersom jag inte kan något eller vet vad det heter. JAg gick till Body shop för en sminkningrådgivning, (150kr tror jag det kostade) köpte det som hon använde på mig och gick hem och övade. Nu kan man knappt se att jag bär smink.

Detta använder jag i följade ordning

Bas
    Återfuktande kräm- bas för att huden inte ska bli torr under allt smink
    primer- för att täcka alla fina linjer
    Concealer- för att dölja olika färger,
    Fondation- täcker och ger samma färg till hela ansiktet
    Puder- för att undvika ett glansigt utseende

Ögon
    en ögonskugga som matchar min hudfärg över hela ögonlocket och ögonglob.
    Yttligare två ögonskuggor en ljus och en mörk
    Ögonpenna i frans kanten för att göra fransarna tydligare
    mascara

Övrigt
    rouge på kinderna

kan inte bära läppglans eller läppsift för det känns som om något sitter fast på läpparna. läppcerat är på gränsen

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Polventon

Make Up Store har sminkning för 500 kr och då får man produkter för beloppet. Finns bland annat vid Kungsgatan och Vallgatan i Göteborg.

Det finns speciell ljusreflekterande primer som är bra när man fotograferas, har dock ingen själv men det kan vara värt att Googla på/fråga om. 

Svar på tråden sminak sig själv?