Anonym (förstår oxå) skrev 2012-03-21 13:18:40 följande:
Mitt x hade inte kontakt med andra kvinnor. Han var inte heller otrogen mig veterligen. Men däremot så hade han stora problem att hålla sig till sanningen. Detta ledde till att vi fick stora ekonomiska svårigheter bla..han gömde post osv. Vi blev vräkta.. döm om min förvåning när jag fick reda på att hyran inte betalats.. att soc blivit inkopplade.. att det varit uppe i hyresnämnden.. han hade tagit emot delgivningen och skrivit på med mitt namn.. (hur nu detta gick till) han sa till delgivningspersonen att jag var på jobb o att om personen lämnade brevet så skulle jag skriva på så kunde han komma tillbaka o hämta signaturen
Jag kan berätta den ena historien mer horribel än den andra. Otrohet är inte alltid det värsta som kan hända.. det finns mycket annat som kan ha långtidskonsekvenser för partnern.
Vet ju inte alls vad det handlar om i ditt fall.. men du skriver att du märkt av lögner..om det handlar om andra kvinnor eller vad det framgår inte. Oavsett..för mig är det viktigaste i en relation att man är ärliga mot varandra. utan ärlighet så är det inget förhållande att bygga på enligt min åsikt, och som sagt var så kan det få långtgående konsekvenser. I mitt falla så tror jag inte det beror på elakhet utan helt enkelt.. sjukdom.. mytoman med psykopatiska drag.. Blev tom varnad när jag träffade honom.. men nykär som man var så trodde man att de bara var avundsjuka. Jag trodde blint på allt han sa.. han kunde ljuga om dom mest banala sakerna.. tex att han opererat in en ny knäskål efter motorcykelolycka.. märkligt eftersom han inte har något ärr, han påstod att han hade cancer i tjocktarmen, han har lånat pengar av sin mamma för att han påstod att hans kompis skulle åka till sin pappas begravning i utlandet (kompisens pappa hade varit död sedan länge.. o bodde dessutom inte utomlands) mm. Hans barn har ingen som helst tillit till honom vilket jag tycker är riktigt tragiskt.
Det är tråkigt eftersom du säger att han är den rätta för dig.. men försök då ta reda på vad lögnerna handlar om.. kanske ni behöver samtalshjälp utifrån.. Lycka till.. det behöver inte gå så illa som det gick för mig.
Håller med, ärlighet är A och O i ett förhållande.
Vet själv av egen erfarenhet att killar inte vågar vara ärliga jämt för de är rädda för missförstånd, svartsjuka från tjejens sida osv osv.... MEN det de inte förstår är att sanningen ALLTID är bättre än lögner, undanhållning av saker m.m......
Så jäkla synd att det ska behöva vara så..
Kram på er