• Anonym (Ledsen)

Pallar inte detta.. Vet inte om jag vågar gifta mig med min blivande??

Vi har planerat bröllop till hösten och som alla vet är det speciellt när man ska ge ett så stort
    löfte till en annan människa som man är tvungen att se sanningen i vitögat.

Jag märkte för en tid sedan att min blivande hade kontaktat sitt ex och undanhållit det för mig. dessutom har han ljugit om en hel del. Egentligen bara småsaker, men fortfarannde så mycket att jag ibland tvivlar på om han kommer fortsätta ljuga fast han lovat flera gånger att vara ärlig.

Åh det är så jobbit för jag älskar honom så mycket och har aldrig tidigare tvivlat på att han är "Den Rätte".
    Nu har jag dock blivit superfundersam, tänk om han fortsätter ljuga, en vitlögn blir snabbt två osv.
    Kan jag lita på honom? Har någon annan erfarenhet av killar som drar vita lögner för att de inte vågar erkänna att de har gjort bort sig??

• Svar på tråden Pallar inte detta.. Vet inte om jag vågar gifta mig med min blivande??
  • Chicita

Ett av mina ex (har inte så många, men ett par Flört) var notoriskt otrogen, och det erkände han för mig långt innan vi blev tillsammans så när det blev vi trots allt så hade jag stenkoll på honom. Jag visste vart han var, med vem och vad dom gjorde...
    Det funkade, men man kan inte leva så i längden.
    Det slutade med att vi blev riktiga ovänner.

Har du minsta tvivel så se till att reda ut sånt innan bröllopet. Eller skjut upp det...

• Chicita

Hmm... Skjut upp bröllopet alltså menar jag. Inte skjut upp att reda ut saker

• Jonacroi

Jag förstår att du har tvivel, har du pratat med honom om det? Fråga rätt ut utan att förvarna och observera vad han har för kroppsspråk, ögonen, vad han säger... Allt du kan gå på är din känsla, jag har personligen upptäckt att små lögner lätt växer och att undanhålla kontakt med sitt ex är helt fel!! Jag har trott att det varit MR Right men vet nu att jag så förtvivlat gärna bara ville att det skulle vara så... Jag blev sårad rejält två ggr och borde sett tecknen men nu är jag med min MR Right och det känns HELT annorlunda ska du veta! Lycka till!

• SaraJoakim

Du måste prata med honom om det och verkligen VERKLIGEN berätta hur du känner. Som Jonacroi säger måste du gå på din egen känsla. 
    Jag tror inte att jag skulle kunna gifta mig med någon om jag hade den där klumpen i magen... men sen så antar jag att du var lika lycklig och säker som jag innan de att du kom på lögnerna... så det är lätt för mig och sitta här o säga så när jag inte vart i samma situation. Men igen, att börja sitt forever after med oro känns inte så bra.
    Det är långt till hösten PRATA med honom, KÄNN EFTER och vad du än gör, dra inga förhastade slutsatser!
    Stor kram på dig!

• Anonym (En som förstår)

Hej, 
    länge sedan någon svarade här...
    Men nu hittade jag hit ialla fall....

Jag förstår hur du känner. I början på vårat förhållande så pratade min fästman också med sitt ex,
    sedan dessutom blånekade och ljög om det rakt upp i ansiktet när jag frågade om han verkligen pratade med henne.
    Det sätter spår, det gör det ju garanterat. Jag har det alltid i bakhuvudet efter det.

Så - jag förstår dig, det är inte lätt.
    Hur har det gått? Har du kommit fram till någonting?

STOR kram på dig! 

• Anonym (förstår oxå)

Mitt x hade inte kontakt med andra kvinnor. Han var inte heller otrogen mig veterligen. Men däremot så hade han stora problem att hålla sig till sanningen. Detta ledde till att vi fick stora ekonomiska svårigheter bla..han gömde post osv. Vi blev vräkta.. döm om min förvåning när jag fick reda på att hyran inte betalats.. att soc blivit inkopplade.. att det varit uppe i hyresnämnden.. han hade tagit emot delgivningen och skrivit på med mitt namn.. (hur nu detta gick till) han sa till delgivningspersonen att jag var på jobb o att om personen lämnade brevet så skulle jag skriva på så kunde han komma tillbaka o hämta signaturen

Jag kan berätta den ena historien mer horribel än den andra. Otrohet är inte alltid det värsta som kan hända.. det finns mycket annat som kan ha långtidskonsekvenser för partnern.

Vet ju inte alls vad det handlar om i ditt fall.. men du skriver att du märkt av lögner..om det handlar om andra kvinnor eller vad det framgår inte. Oavsett..för mig är det viktigaste i en relation att man är ärliga mot varandra. utan ärlighet så är det inget förhållande att bygga på enligt min åsikt, och som sagt var så kan det få långtgående konsekvenser. I mitt falla så tror jag inte det beror på elakhet utan helt enkelt.. sjukdom.. mytoman med psykopatiska drag.. Blev tom varnad när jag träffade honom.. men nykär som man var så trodde man att de bara var avundsjuka. Jag trodde blint på allt han sa.. han kunde ljuga om dom mest banala sakerna.. tex att han opererat in en ny knäskål efter motorcykelolycka.. märkligt eftersom han inte har något ärr, han påstod att han hade cancer i tjocktarmen, han har lånat pengar av sin mamma för att han påstod att hans kompis skulle åka till sin pappas begravning i utlandet (kompisens pappa hade varit död sedan länge.. o bodde dessutom inte utomlands) mm. Hans barn har ingen som helst tillit till honom vilket jag tycker är riktigt tragiskt.

Det är tråkigt eftersom du säger att han är den rätta för dig.. men försök då ta reda på vad lögnerna handlar om.. kanske ni behöver samtalshjälp utifrån.. Lycka till.. det behöver inte gå så illa som det gick för mig.

• Anonym (En som förstår)
    Anonym (förstår oxå) skrev 2012-03-21 13:18:40 följande:

Mitt x hade inte kontakt med andra kvinnor. Han var inte heller otrogen mig veterligen. Men däremot så hade han stora problem att hålla sig till sanningen. Detta ledde till att vi fick stora ekonomiska svårigheter bla..han gömde post osv. Vi blev vräkta.. döm om min förvåning när jag fick reda på att hyran inte betalats.. att soc blivit inkopplade.. att det varit uppe i hyresnämnden.. han hade tagit emot delgivningen och skrivit på med mitt namn.. (hur nu detta gick till) han sa till delgivningspersonen att jag var på jobb o att om personen lämnade brevet så skulle jag skriva på så kunde han komma tillbaka o hämta signaturen

Jag kan berätta den ena historien mer horribel än den andra. Otrohet är inte alltid det värsta som kan hända.. det finns mycket annat som kan ha långtidskonsekvenser för partnern.

Vet ju inte alls vad det handlar om i ditt fall.. men du skriver att du märkt av lögner..om det handlar om andra kvinnor eller vad det framgår inte. Oavsett..för mig är det viktigaste i en relation att man är ärliga mot varandra. utan ärlighet så är det inget förhållande att bygga på enligt min åsikt, och som sagt var så kan det få långtgående konsekvenser. I mitt falla så tror jag inte det beror på elakhet utan helt enkelt.. sjukdom.. mytoman med psykopatiska drag.. Blev tom varnad när jag träffade honom.. men nykär som man var så trodde man att de bara var avundsjuka. Jag trodde blint på allt han sa.. han kunde ljuga om dom mest banala sakerna.. tex att han opererat in en ny knäskål efter motorcykelolycka.. märkligt eftersom han inte har något ärr, han påstod att han hade cancer i tjocktarmen, han har lånat pengar av sin mamma för att han påstod att hans kompis skulle åka till sin pappas begravning i utlandet (kompisens pappa hade varit död sedan länge.. o bodde dessutom inte utomlands) mm. Hans barn har ingen som helst tillit till honom vilket jag tycker är riktigt tragiskt.

Det är tråkigt eftersom du säger att han är den rätta för dig.. men försök då ta reda på vad lögnerna handlar om.. kanske ni behöver samtalshjälp utifrån.. Lycka till.. det behöver inte gå så illa som det gick för mig.

Håller med, ärlighet är A och O i ett förhållande.
    Vet själv av egen erfarenhet att killar inte vågar vara ärliga jämt för de är rädda för missförstånd, svartsjuka från tjejens sida osv osv.... MEN det de inte förstår är att sanningen ALLTID är bättre än lögner, undanhållning av saker m.m...... 
    Så jäkla synd att det ska behöva vara så.. Rynkar på näsan

Kram på er
  • Anonym (Ledsen)

Tack alla underbara snälla för era fina svar! 
    Jag kan berätta att vi har bestämt oss att gifta oss efter en hel del om och men.
    Fortfarande kan jag få dagar när jag tvivlar på honom men jag har
    kollat upp han ene tid och jag vet att han är ärlig nu. Ska börja jobba med mig själv
    nu så att jag inte ska behöva kolla upp han mera, det är ju inte så att jag vill göra det,
    det fanns bara ingen annan möjlighet att få reda på om han fortsatt ljuga eller inte.
    Tack alla för ert stöd, det ät helt underbart att någon som kan vara tiotals mil ifrån kan få mig att
    må bättre med sitt stöd!
    KRAM på er alla!
    {#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden Pallar inte detta.. Vet inte om jag vågar gifta mig med min blivande??