Inlägg från: Cantaton |Visa alla inlägg
  • Cantaton

Hjälp solist Göteborg!!!!

Jag upplever att de flesta bokar solist ca 3 månader i förväg (även om det finns de som bokar både 5 & 7 månader i förväg), så du kanske kan hålla ut liiite till? När jag läste ditt första inlägg kände jag med dig hela vägen och tänkte att hon nog inte var så intresserad av att sjunga trots allt. Men när jag såg att det är fem månader kvar tänkte jag att det för henne nog faktiskt känns som JÄTTELÅNGT kvar. "Nästan ett halvår", liksom. Hon kanske börjar fokusera på detta när det är just 3 månader kvar. Men som brudpar, när det är hur många delar som helst som ska bokas, planeras och klaffa, är det så klart skönt med koll. Har du tålamod att vänta två månader? Kan du prata med henne en gång till och berätta hur du känner - skulle det göra någon skillnad? 

• Cantaton

Jag är själv solist och visst har jag bokningar för några sommardatum sedan i november, men det mesta brukar komma i typ feb-mars efter alla Bröllopsmässor o sånt. Det kanske är skillnad på musiker till festen, det vet jag inget om.

Hon verkar ha väldigt dåligt samvete för att hon inte spelar in med tanke på att hon inte verkar "våga" höra av sig o kommer med dessa anledningar. Hon vill nog i hjärtat - för att det är du. Men så är det långt bort i tid, hon har annat att tänka på och prioriterar det inte fast hon vet att hon bör. Och då kommer som sagt samvetet. Men bra att du berättat för henne. Och ge henne veckan nu. Det är inte alltid lätt att hitta inspelningsutrustning heller. Iphonemikrofonen gör henne inte direkt rättvisa. Men i värsta fall: Kan hon inte sjunga för dig/er i telefonen eller nåt? Så att det inte känns så projektigt för henne? 

• Cantaton
    gbg2012 skrev 2012-01-03 01:06:19 följande:
    ja det får hon gärna göra. Egentligen är det inte tiden utan att hon lovade att jag skulle få filerna senast innan nyår och att jag känner mig osäker när hon inte hör av sig och hittar anledningar. Rädd för att hon inte vill sjunga. Hade hon sagt om en månad hade det varit ok, men känns som att det aldrig blir av. 

Om hon inte hinner i veckan ska jag föreslå telefon men om hon inte vill sjunga i telefonen...då vet jag inte. 
    Eller så hör du dig för bland några solister o frågar hur det funkar med prel.bokning. 
  • Cantaton
    gbg2012 skrev 2012-01-03 01:18:26 följande:
    ja det är lite det jag tänkt göra nu då jag känner mig osäker! 
    Det kan du ju göra redan innan hon hör av sig, så vet du ju iaf hur läget ser ut och vilka alternativ du har :) Berätta gärna längre fram hur det blivit! Lycka till.
  • Cantaton
    gbg2012 skrev 2012-01-03 12:13:52 följande:
    tack! =) Känner du till några solister i göteborg som inte är jättedyra? Vet han michael som bara har heldagskoncept och för att sjunga ville ha 4000 för två låtar. 
    Tyvärr har jag dålig koll på solister i Göteborg, men kolla t.ex. under Västra Götaland på Dopguiden: dopguiden.se/musik/musiker/index.html

• Cantaton

Åh, vad trist. O att hon inte sa det från början! Hoppas ni hittar en bra solist. Än är det lång tid kvar.

Svar på tråden Hjälp solist Göteborg!!!!