Vilken månad är den populäraste att gifta sig i?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-03 22:35Vilken månad har just ni valt och varför?
Vi har valt oktober. Hösten är den vackraste årstiden och det konkurrerar inte med andra högtider.
Vi har valt februari, :) Vi ville ha ha ett vinterbröllop, men vi bestämde oss i Augusti att gifta oss så februari kändes tillräckligt långt bort :)
För oss blir det mars eftersom vi båda älskar vårvintern :)
Vi gifte oss i maj då vi även förlovade oss i maj. Tre dagar före vår 5-årsdag som förlovade blev det :)
November dels för att det förra året var 11-11-11 vilket vi sagt länge att det är vårt datum, men även för att under hösten så förväntar man sig inte fint väder och blir således inte besviken om det är mulet och regnar... Det är ju det som är höstväder... På sommaren känns det som att det är större press på att det ska vara fint väder... Men som sagt det stora avgörande för oss var datumet! =)
Vi gifter oss i juli när vi firar 5 årig förlovningsdag
Juni. Fästmannen ville ha bröllopet före semestern (jag ville egentligen ha ett höstbröllop) så att vi sedan ska kunna njuta av sommaren som nygifta. Och jag ska springa Stockholm Marathon 2 juni så jag vägrade bröllop före det (jag satsar seriöst på loppet!).
Vi hade höstbröllop i Oktober, mest för att det låg bäst i tiden för oss. Var först inställda på sommarbröllop men vi är jätteglada att vi inte tog det iom att så många gifter sig på sommaren. Det blev lite mer unikt :)
Vi vill ha ett sommar bröllop & då kollade jag datum som inföll på en lördag detta året. 30/6 blev det för det är sista dagen i juni & vi går på semester den 1 juli så det passade oss utmärkt :) Blir även ett lätt datum för min blivande att komma ihåg ;)