1:a September - någon mer än jag?
Vi ska också gifta oss 1 september! Bor i Göteborg, men ska gifta oss i killens hemstad. Vi kommer ha en borglig vigsel på stranden (om vädret tillåter det) och festen hålls i en lokal som vi ska klä i vitt tyg. Har inte direkt bestämt något färgtema, men kommer köra mycket på fina pastelliga färger vad gäller dekorationer, dukning osv. Typ ljusgult/citrongult och sånt. Vi kommer ha några pompoms i taket, lite enstaka blommor på bordet, miniflaggor, rosblad, typvimplar osv.
Vi har inget tema. Vi kör på en personlig och avslappnad fest, tillsammans med de allra närmsta (cirka 60 st efter tre gallringar). Alla får ha på sig vad dom vill. Jag kommer inte ha en traditionell bröllopsklänning, utan någon fin tunika eller klänning och ha en blomsterkrans i håret istället för brudbukett.
Vi kommer bjuda på snittar, grillbuffé, bröllopstårta och godis/kakbuffé. Vi kommer bjuda på all alkohol, men kommer inte köpa in stora mängder. Jag dricker knappt alkohol själv nuförtiden och tycker inte om hur viktig alkohol för många. Men välkomstdrink, något glas vin och någon öl blir det var.
Vi kommer betala boende för "min sida" från Göteborg. Och bjuda på brunch dagen efter.
Vi har ingen direkt budget. Vill vi ha någonting så kör vi på det. Men när vi räknat på allt hittills så blir cirka 12000. Vilket är väldigt "billigt" i bröllopsmått-mätt! Men det är väl för att vi inte vill ha ett stort och påkostat bröllop, då vi tycker att det är onödigt. Alla är vi olika
Hur ska ert bröllop vara då? Hur långt har ni kommit i planeringen?