Inlägg från: ElinFalk85 |Visa alla inlägg
  • ElinFalk85

Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?

Red skrev 2012-04-09 14:40:02 följande:
    Hur lång tid tog det innan du fick tillbaka din mens? Har fortfarande inte fått min. Det har iofs bara gått 5 veckor men nu blir man ju så otålig...

Har också tittat på monitorn, men tänkte nog prova teststickor i första läget om det dröjer några månader. De kostar ju inte alls lika mycket, ungefär som graviditetstest. Fast det beror ju iofs helt på hur länge man måste försöka, många stickor blir ju tillslut en monitor.
    med cerazette kan det ta upp till 1 år innan mensen är tillbaka ens.
  • ElinFalk85
    Red skrev 2012-05-08 22:18:55 följande:
    Usch vad jobbigt det är att vara oventande... Idag är det 28 dagar sedan jag senast fick mens. Har absolut ingen koll eftersom jag ätit cerazette och slutade för 2 månader sedan. Fick mens 30 dagar efter att jag tog sista pillert. Skall försöka hejda mig ifrån att testa några dagar till, hoppas ju! Försöker ställa in mig på att det kan ta tid och att det är onödigt att köpa/slösa på graviditetstest... 

Har någon slags mensvärk nu så jag tror inte det blev något denna gången :(  
    det är inte ovanligt att mensen är oregelbunden efter p-piller. att du fick igång på bara 30 dagar är ju jättebra! jag hade ett uppehåll på 2 månader för jag fick någon knäpp och ville bli gravid men som sagt jag fick ingen mens. med cerazette kan det tar ETT HELT ÅR innan mensen är tillbaka och är regelbunden.
Svar på tråden Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?