Inlägg från: LindaP87 |Visa alla inlägg
  • LindaP87

Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?

Red skrev 2012-05-10 16:07:31 följande:

Håller tummarna för dig också då :)

Är det någon annan som upplevt att de fått värre mensvärk efter att de slutat med cerazette?

Hejsan.

Jag har oxå följt denna tråd lite men inte skrivit något. Jag o min sambo har kört utan Cerazette i ett antal månader o inget händer.. Samtidigt så frgar jag mig själv om jag har bråttom, o i såna fall varför har jag det?? Värt att ställa sig frågaan ibland tror jag. Men nu haar jag ftt besked om att den butiken jag jobbar i har gått i konkurs, så jag kan ge mig attan på att det skulle bli något nu, när det egentligen inte är så lämpligt, lr hur jag ska förklara..

Jag har aldrig haft mycket mensvärk, varken under cerazette-tiden eller nu.. Skönt. Synd om er som verkligen lider av det!

• LindaP87

Här blev det inget iallafall... Hur går det för er andra?

• LindaP87
    Red skrev 2012-05-22 15:06:00 följande:
    Tråkigt! Håller tummarna för nästa gång! Hur länge har ni försökt?
    Jag har vart utan p-piller i över 6 månader. Vi har inte testat med ägglossningstester osv. Nu använder jag mig utav en app i mobilen, P tracker som har lite koll efter vad den tycker (antar jag) efter när mensen är o så. men den har inte heller hjälpt ännu. Känns så lustigt att det inte " bara funkar". Man inser ju snabbt hur mycket man tagit detta för givet! Man har ju blivit intalad att man kan bli gravid om man missar ett piller och det kan man ju bli, finns ju de som blir gravida trots att de går på p-piller men en själv känner sig lite "blåst/lurad" när det inte går lätt.  =(
  • LindaP87
    Red skrev 2012-05-23 07:38:29 följande:

Skönt att inte vara ensam! Hade såklart varit ännu mer hoppfullt om någon blivit gravid men det kommer förhoppningsvis snart :)

För mig blev det ju inget sist och nu borde jag få ägglossning vilken dag som helst. Testar med stickor varje morgon men "försöker" dessutom varje dag nu för som jag förstår det har man ganska bra chans dagen innan ÄL också? Om dagarna blir exakt som sist får jag ÄL på fredag. Att en månad skall vara så lång!

Linda P87: Håller med om att man gått och oroat sig förrut över ett missat p-piller och sedan när man läser på så är risken/chansen inte så stor! Lite som det där "Hur fan kan skogsbränder uppstå när det är så djävla svårt att tända i en braskamin"....

Enligt min app så ska jag ha ÄL på tisdag  det är väl bara att "köra hårt" nu då! Men egentligen är det väl inte den bästa tid om jag skulle bli gravid. Funderar på om jag o en kollega ska starta en egen möbel- o inredningsbutik till hösten.. Men är det någonsin pefekt läge? Om man tänker efter.. Det blir ju bra när det nu blir tror jag.
  • LindaP87

Jag håller tummarna för er allihopa! Inklusive mig!

O nu är det ju helg så nu gäller det att ligga i! Kom igen nu =)

• LindaP87

Inget här, min sambo var bortrest när jag troligen hade ÄL så jag skulle bli mycket förvånd om det blev något nu..

Ni andra?

• LindaP87
    malin martin skrev 2012-06-09 18:20:10 följande:
    nu har jag gått 6 dagar sedan sista p-pillret...våran tanke är inte att börja försöka än utan vänta tills vi åker iväg på semster i november. Efter det så får det ske om det sker. Våran tanke är att nu använda kondom och sedan vara helt oskyddade efter semstern. 
    Såg något om en app  med ägglossning...hur hittar vi den?
    JAg använder mig utav P tracker. toppenbra! o lite diskret liksom! =)
  • LindaP87
    msafr05 skrev 2012-06-18 20:37:13 följande:
    Hej på er härinne! Läst ett tag men inte kommenterat.. Vi försöker också men än så länge har det inte hänt nåt och jag fick mens idag, skit.. Blev nyfiken på P tracker men jag hittar den inte när jag söker i app-store??

Jasså? Hittade du inte P tracker? Den ska finnas till Iphone och Android!

Synbolen till den är me vit bakrund o en rosa blomma. Annars finns det ju massor med andra appar som gör samma sak, har bara ingen mer att rekomendera

Svar på tråden Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?