Inlägg från: malin martin |Visa alla inlägg
  • malin martin

Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?

Red: gud va kul att jag hittade dig i den här tråden, vi har följts åt i vinterbrudar med samma datum för den stora festen. Kul att ni har börjat eran väntan på barn. Är det den första?
    Min man hade gärna gjort som er att slutat med p-piller direkt vid bröllopet. Men jag vill inte vara gravid när vi åker iväg på bröllopsresa i oktober/november. Så vi kommer vänta tills dess. Känns dock konstigt att hämta ut nya piller då mina tar slut i slutet av maj =(

vi va och tittade på ett hus direkt veckan efter bröllopet och förra fredagen skrev vi på kontraktet så nu känner vi oss redo för en familj =)

stort lycka till på eran väg mot barn. 

• malin martin

jättespännande att följa er alla i väntan på tillökning...
    jag och min man ha diskuterat lite sedan jag började läsa denna tråd och har bestämt oss för att sluta med p-pillren nu när mitt recept tar slut i slutet på maj. Vi vill ändå vänta med att bli gravida till när vi kommit iväg på bröllopsresa i oktober/november skiftet.
    Så vi tänkte p-pillren skulle få "gå ur kroppen"  och använda annat skydd fram till resan ... sen hoppas vi att det runt resan kunna bli ett litet mirakel =)

någon mer som kört den taktiken? 

• malin martin

nu har jag gått 6 dagar sedan sista p-pillret...våran tanke är inte att börja försöka än utan vänta tills vi åker iväg på semster i november. Efter det så får det ske om det sker. Våran tanke är att nu använda kondom och sedan vara helt oskyddade efter semstern. 
    Såg något om en app  med ägglossning...hur hittar vi den?

• malin martin

LindaP87: Tack för tipset om appen ... toppenbra hjälp verkligen och bättre koll än med p-piller =)
    Harne grattis 

• malin martin
    gbg2012 skrev 2012-07-23 10:34:03 följande:
    Hej alla! Jag gifte mig 2 juni och har planer på att sluta med p-piller i sep/okt i år. Det jag funderar på om det är bäst att sluta ett tag innan man börjar försöka vi har eventuellt tänkt börja på vår bröllopsresa till maldiverna som är den 19 november till 3 december. =) 

Jag får veta i höst om jag får fast anställning, går på vikariat till årskiftet så beror ju lite på det. =)

Vill inte vänta för länge även om jag bara kommer ha jobbat på mitt jobb lite mer än ett år om jag blir gravid direkt. Men det kan också ta flera månader och jag blir inte yngre direkt, fyller 29 år nästa år och har inga barn än.  
    Vi resenarade så här ... åker på våran bröllopsresa 3/11 till karibien och miami och jag vill inte vara gravid då. Slutade med p-pillren i juni månad och vi kommer skydda oss fram till resan och sedan är det fritt fram. Är i samma ålder som dig,men vi har båda fasta jobb och nyligen flyttat till hus vilket va viktigt för oss att hinna med innan en graviditet. 
Svar på tråden Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?