• Pluppe

Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?

Dottern är en liten "p-piller unge", blev gravid under tiden jag åt p-piller.. Misstänkte inte ett dugg fören mensen blev väldigt sen.. Så det tog inga veckor eller månader alls.. Vet att jag var en slarver med p-pillerna, men hade verkligen fått in ett flyt på det under sommaren och fuskade inte en enda gång men trots allt blev jag gravid ändå.

Är nu gravid igen. Har inte ätit p-piller på snart 2 år.. Men ändå blev det oplanerat även denna gång, slarvade med gummit mitt i ägglossningen och det tog sig direkt. Planen var inte att bli gravid fören efter bröllopet i augusti, så kan det gå men det är ack så välkommet ändå Skrattande

• Pluppe
    malin martin skrev 2012-06-09 18:20:10 följande:
    nu har jag gått 6 dagar sedan sista p-pillret...våran tanke är inte att börja försöka än utan vänta tills vi åker iväg på semster i november. Efter det så får det ske om det sker. Våran tanke är att nu använda kondom och sedan vara helt oskyddade efter semstern. 
    Såg något om en app  med ägglossning...hur hittar vi den?
    Jag har använt mig av appen: Menskoll

Himla bra app då man inte har samma koll på mensen utan p-pillerkartan ;)
  • Pluppe
    Monica89 skrev 2012-06-14 14:25:19 följande:

Nu har jag bara två piller kvar, sen så ska vi också försöka :)

Sist jag jobbade så pratade mina jobbarkompisar om sina hemska förlossningar, avskräckte ju en hel del, men sen tror jag många kvinnor har som sport att vara värst.

Mina bästa kompis som har barn säger "att de va jättejobbigt och det gjorde jätteont, men det var det häftigaste jag gjort och det är inget man vill missa"

Håller med din bästa kompis! Det är jobbigt & gör jätteont men men det är det häftigaste som finns, en fantastisk upplevelse!!! :)

Jag tror också många har det som sport att vara värst... tyvärr..
  • Pluppe
    Hame skrev 2012-06-12 07:00:37 följande:

Idag testade jag positivt :) Vågar knappt tro att det är på rikigt men det var ingen tvekan på testet. Har ju trott och hoppats så när jag vaknade kl 4 imorse var jag tvungen att studsa upp och testa.Så nu skall jag snart boka tid för att få det riktigt bekräftat på MVC.

Grattis!! :)
Svar på tråden Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?