• Fiaa

Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?

Amejuli skrev 2012-04-09 21:03:34 följande:

Åh, spännande tråd! :) Var längesen jag hängde här då jag blev gift förra året, men kan inte låta bli att titta in ibland. Min karta är det endast fyra piller kvar på nu. Sen är det slutknaprat. Jag hoppas på det bästa och får väl återkomma om det hinns med innan tråden ebbar ut. :D

Håller tummarna för alla er andra som längtar!

Lycka till! :))
  • Fiaa

För min del blev det lite ändring i planeringen nu! :)
    Vi hade bestämt oss för att vänta till bröllopet innan vi slänger kartan. Men så åkte vi bort här för en helg sen, sambon glömde min nesicär där borta, innehållande mina piller. Men eftersom jag hade mens den veckan så tänkte jag att "jaja, då är det inte så nog när man ändå inte "kan" göra något!" Sagt och gjort.. När mensen tog slut och jag skulle börja om på nytt, ja då ska man ju börja ta FÖRSTA mensdagen.. Så då blir det en hel cykel utan piller. Räknade ut att nästa gång mensen kommer, ja då är det sen 1-2 v till bröllopet, är det då lönt? Käka piller för 1-2 veckor? Nej, skulle inte tro det :)

Så så blev det.. Vi får väl köra gummirally och med finskarycket (och inbilla oss att det funkar!)

Har iaf bestämt mig för att inte ta ett endaste test innan bröllopet..

Lycka till allihopa! Längtar tills vi också får börja försöka "på riktigt" ;))

• Fiaa
    Red skrev 2012-05-07 12:44:21 följande:

Så kan det gå, då är det nog "meningen" att ni skall sluta nu iaf! När är er bröllopsdag?

Idag är det 27 dagar sedan jag senast fick mens. Så jag väntar och hoppas! Om det inte hänt något innan fredag tänkte jag testa då... Har på något sätt fått för mig att det inte blev något denna gången, det känns bara inte så. Eller rättar sagt, allt känns som vanligt. Men liiiite hoppas jag ju ändå...

Ja det var väl meningen! hehe, vi har ju pratat och velat en hel del om när vi ska sluta med pillrena :P Nu hände det bara! Vi gifter oss den 16 juni ;)

Åh, lycka till :)
  • Fiaa
    eosinmimmi skrev 2012-05-07 12:47:25 följande:
    Vi kör samma här! Gummirally funkar ju också, inbillar mig att det kanske är bra att vara hormonfri ett tag innan också, känner mig faktiskt lite gladare utan pillerna med! Sen kör vi fullt hihi
    Ja men det är ju sant! Kan vara bra att vänja sig vid att vara just sig själv en stund innan :)
    Läste förresten på bipacksedeln till p-pillrena att när man ska sluta för att börja producera barn ska man helst gå en hel cykel utan så man får en "riktig" mensblödning först :)
  • Fiaa

Jag gjorde själv ett uppehåll med piller (trionetta) för ett - två år sedan och mensvärken var värre då. Men det kanske är så det "känns" i normala fall? Ska inte p-piller lindra mensbesvären? Typ som blödning och värk.. Var väl därför några tjejer fick börja äta piller i ung ålder.. Rätta mig om jag har fel :)

• Fiaa

Är det inte så att visar ett test positivt så är det så? Medans ett test kan visa negativt fast det egentligen är positivt? Alltså de kan visa att det inte är något fast det är och visar den att det är något så är det :)) har iaf hört det ifrån bekanta som är runda om magen nu eller som fått. Men jag förstår om man vill ta ett till test, det hade nog jag också ;) grattis och lycka till!

• Fiaa

Idag har jag varit gift i en månad och vi har på riktigt börjat med barnproduktionen sen då :) men åh vad det är störande när allt tjat börjar! Jag vet att folk inte menar något illa men men.. Då blir man ju själv stressad och börjar fundera på om det kommer ta hur länge som helst.. Är inne på min tredje cykel utan piller nu.. Vad har era tidigaste gravid symtom varit? Har ni haft några innan ni märkt att mensen inte kom?

• Fiaa

Hame: jao, vi pratar ju mycket om barn i vänskapskretsen och så, men det är ytterst få som vet att vi kör med "öppna spjäll" nu. Sen är det ju min lillsyrra (1år yngre) som redan har två barn.. Och jag har ju alltid sagt att jag vill gifta mig först och det har jag fått göra nu också :)) jag är 23 år och har alltid sagt att första barnet innan 25 iaf och färdigproducerat till 30! 3-4 ungar ;) haha! Jag hade ÄL här i helgen med kändes inte som vanligt, brukar ha ömma bröst då men det var då inte mycket som kändes.. Sen for vi ut en sväng på fredagen och jag hade alls inget sug innan och sen när vi väl var ute mådde jag inte alls bra och fick spy upp allt jag druckit! Har säkert inte hänt sen man var 16 år ! Har haft huvudvärk som tusan i en veckas tid och det har jag aldrig annars! Plus att det kan sticka till lite där nere och kännas som lättare mensvärk då och då.. Jag känt mig allmänt konstig, men försöker intala mig att jag bara inbillar mig.. Då slipper man bli besviken! ;))

• Fiaa

Eosinmimmi: samma här! Tänker inte testa, ska vänta på mensen.. Tror att jag också inbillar mig ganska mycket nu. Intalar mig själv att det inte är något där inne. Som sagt då slipper man bli besviken :) men det är klart, det hade varit helt underbart! Har varit lite rastlös och lätt deppig sen bröllopet! Hehe säger att det är "förlossningsdeperation" skämt o sido! Något " nytt" vill man ha och att börja fokusera på ;)

• Fiaa

Eosinmimmi: åh grattis!! :)) är fruktansvärt glad för din skull :)) kramar!

• Fiaa

Hame: jo du har nog rätt.. Inbillar mig bara, känner efter för mycket! Det är nog all press och tjat som gör en stressad och börjar fantisera ? Äh, man får ta det som det kommer, det blir väl något sen när det är meningen. Å andra sidan så gör det inget heller eftersom vi ska åka på en liten resa nu i augusti när mannen fyller 25 ;)

• Fiaa

Hame: ja jag vet inte ännu.. Har iaf slutat tänka på det :P mycket möjligt att jag bara kände efter "för mycket" när jag i själva verket hade ÄL... Så det kan gå när man hoppas för mycket ;) känner mig lite lätt korkad nu ;) Vi får ta det som det kommer istäälet, blir det så blir det :)

Svar på tråden Ppiller, hur lång tid tog det till graviditet?