• sensommar bruden

Festlokal i Göteborgs Norra Skärgård

Är det någon som har haft sitt bröllop på hönö eller öckerö och kan ge lite tips om festlokaler mm.

Är på jakt efter en festlokal till augusti eller början av september och tycker att Hönö eller öckerö skulle vara perfekt då vi bor i Torslanda.

Skulle vilja veta om någon har haft sitt bröllop på Havskatten på Hönö och vad ni tyckte om det?
    Detsamma gäller församlingshemmet på Öckerö, är det någon som har haft sitt bröllop där och kan dela med sig om det var bra eller dåligt? Hur länge man får vara där och om det är ok med alkohol?

Hoppas på många tips

• Svar på tråden Festlokal i Göteborgs Norra Skärgård
  • annajohansson72

Rotundan på Björkö ska vi ha som festlokal för vårt bröllop i april !! Den ligger precis till vänster uppe på kulle med havsutsikt när du kör av Björköfärjan.

• sensommar bruden

Vad får ni betala för att vara på Rotundan? Vad ingår i priset, porslin, dukar?
    Hur länge får man vara där på kvällen?
    Hur många får plats där? Vi ska iof inte var så jättemånga ca 60 pers.
    Ligger ju verkligen jättebra till men håller dem inte på att renovera där??

• annajohansson72

Hej,

5000 betalar vi, och man måste börja tömma lokalen på folk kl 01.00, det känns lite synd, men vi har valt en tidig vigsel för att slippa oroa oss för att partajet ska vara i full gång när kl närmanr sig 1.

Porslin ingår, inte dukar.

Vi blir ca 70, och man hade fått plats betydligt fler tydligen.

De renoverar ja, bla bygger de i toa i själva rotundan tydligen och vi hoppas att de blir klara tills vi ska ha vårt....

Vi har valt att betala för städning, 2000, då fixar de rubbet.

Sen har vi 2 vuxna som "jobbar för oss" under festen, som sköter disk mm...och vi betalar dem istället för att betala rotundans personal för det.

De har tyvärr inte varit så smidiga  när vi varit i kontakt med dem, men de som är segelsällskapets värdpar som ansvarar för uthyrningen är fick inte förnyat förtroende av styrelsen tydligen, så vi hoppas att de nya värparet är bättre, vi ska träffa dem på söndag.

Jag tror också att de beslutade att höja priserna något på årsmötet i slutet på  dec.

Som sagt, för och nackdelar med denna lokal, men den ligger så fantastig läckert, det är en klubblokal, ingen supertjusig flott och dyr grej, och så vill vi ha det. För vårt bröllop blir även 40 coh 50 årsfest.

En stor nackdel är definitivt att man inte får tillgång till lokalen förrän samma dag kl 8 på morgonen. Och det är ju skit rent ut sagt, men det får man ta då. Kompisar får duka och fixa lokalen mysig helt enklet.

Det blev ett långt svar.....

Lycka till !

• annajohansson72

Yes jag vet, jag tror det är ungefär samma pengar som björkö, men det är inte hälften så mysigt tycker vi. Dessutom har vi många gäste som vill bo över så vi har bokat Björkö hotell och motsavarande finns inte lika smidigt i torslanda.

• sensommar bruden

Tack för tipsen!
    Ska kolla om ngn av lokalerna är ledig i augusti (är ju lite sent ute) och isf åka ut och kolla in stället. Det enda som känns lite jobbigt med Rotundan är att man inte får tillgång till lokalen förrän samma dag, jobbigt för en kontrollfreak som jag Skulle väldigt gärna vilja ha koll på att allt blir precis som man tänkt sig i lokalen.
    Har ngn av er hört ngn som har haft bröllopsfest på Havskatten eller Öckerö församlingshem?

• annajohansson72

Vi har varit ut i eftermiddag och pratat med dem och nu har det bytt "värdpar" där ute, de som håller i uthyrningen. Han var bra, han fattar att man vill ha koll......Så vi kommer att ta det i alla fall. Man får åka ut tillsammans med de kompisar eller vad man tar för att hjälpa till med dukningen...

• annajohansson72

Har du förresten nåt tips på fotograf i Torslandatrakten ?

• sensommar bruden

Ska kolla på Havskatten på Hönö i helgen... hoppas att det är som jag förväntar mig...håller tummarna.
    Har inte hunnit fundera på fotograf än, men om jag får ngt tips så lägger jag in det här.
    Har ni ngt tips på bra cateringfirma här ut?

• annajohansson72

Vi hade kontakt med Malins frestelser på Hönö och bollade fram och tillbaks länge, hon har koll på läget och är erfaren, anledningen till att vi inte tog henne var att hon själv var upptagen på vår dag hon skulle bara kunna leverera och inte ha tid och finnas till hands alls  så vi la ner det och har bokat Göteborgs restaurangskola, som inte är en skola utan en cateringfirma. Jättetrevliga och tillmötesgående, verkar prisvärt och de har dukar och hela baletten. Vi har också 2 par kompisar som anlitat dem på bröllop och båda var jättenöjda.

Anna

Svar på tråden Festlokal i Göteborgs Norra Skärgård