Hej,
5000 betalar vi, och man måste börja tömma lokalen på folk kl 01.00, det känns lite synd, men vi har valt en tidig vigsel för att slippa oroa oss för att partajet ska vara i full gång när kl närmanr sig 1.
Porslin ingår, inte dukar.
Vi blir ca 70, och man hade fått plats betydligt fler tydligen.
De renoverar ja, bla bygger de i toa i själva rotundan tydligen och vi hoppas att de blir klara tills vi ska ha vårt....
Vi har valt att betala för städning, 2000, då fixar de rubbet.
Sen har vi 2 vuxna som "jobbar för oss" under festen, som sköter disk mm...och vi betalar dem istället för att betala rotundans personal för det.
De har tyvärr inte varit så smidiga när vi varit i kontakt med dem, men de som är segelsällskapets värdpar som ansvarar för uthyrningen är fick inte förnyat förtroende av styrelsen tydligen, så vi hoppas att de nya värparet är bättre, vi ska träffa dem på söndag.
Jag tror också att de beslutade att höja priserna något på årsmötet i slutet på dec.
Som sagt, för och nackdelar med denna lokal, men den ligger så fantastig läckert, det är en klubblokal, ingen supertjusig flott och dyr grej, och så vill vi ha det. För vårt bröllop blir även 40 coh 50 årsfest.
En stor nackdel är definitivt att man inte får tillgång till lokalen förrän samma dag kl 8 på morgonen. Och det är ju skit rent ut sagt, men det får man ta då. Kompisar får duka och fixa lokalen mysig helt enklet.
Det blev ett långt svar.....
Lycka till !