• BettyBoop

Håruppsättning Malmö/Lund

Någon som vet ett BRA ställe för håruppsättning i Malmö/Lundområdet? Helst hade jag velat ha både makeup och hår på samma ställe, och kanske kunna byta om där.

Enda jag hittat har varit Larsson & Lange i Malmö - och där tycker jag kanske inte att de känns helt prisvärda i förhållande till vad de levererar. Men jag kan såklart ha fel. Någon som har erfarenhet av dem?

Har även hittat Benan i Lund, men när jag ringde dit så var tjejen så otroligt svårpratad och oserviceminded att jag blev irriterad. Det hela ska trots allt vara lyxigt och roligt, annars kan man lika gärna göra  det hela själv tänker jag. Men jag är kanske bara gnällig..  = )

Så tips tas tacksamt emot!

• Svar på tråden Håruppsättning Malmö/Lund
  • chrpe

Jag har samma problem. Söker samma som dig, dock hade jag önskat att de kunde komma hem till mig.

• zoolin

Jag vet tyvärr inget om bra frisörer som är prissvärda när det gäller just håruppsättningar.
    Jag klipper mig hos Rybergs på Grönegatan i Lund och där är jag nöjd men har aldrig gjort något mer avancerad uppsättning där..

När det gäller sminkning så har jag kollat runt lite på de stora ställena. Face Sthlm kan komma ut till "location" för att göra sminkning men då tillkommer milkostnad.

Men det jag ville tipsa om är The Body Shop, jag var inne i deras butik på Hansagallarian och de sa att de gör brudmakeup i butiken. Till det otroliga priset 500:- och då ingår provsminkning. Jag tycker det nästan låter för bra för att vara sant när Face tar 1000:- och Make Up Store tar 1495:-.
    Det är kul att vissa håller vettiga priser.

• BettyBoop

Ahh tack. Body Shop alltså? Kan vara värt att kolla upp med andra ord. Hade ju helst haft både och på samma ställe. Vet att Face kan komma hem till en för 1500.- men om inte frisören också gör det.. tja då blir det inte lika kul.

Helst vill jag ju komma till ett ställe som erbjuder bägge delar och där jag kan klä om. Kanske ta ett glas skumpa också för att lugna nerverna. Lite lyx sådär. Men hittar inget. Måste väl finnas, eller??

• zoolin

Klart det måste finnas sådana ställen. Bara att fråga runt. Det kostar säkert lite mer men blir ju en helhetsupplevelse :)

• BettyBoop
    zoolin skrev 2012-01-07 09:40:57 följande:
    Klart det måste finnas sådana ställen. Bara att fråga runt. Det kostar säkert lite mer men blir ju en helhetsupplevelse :)
    Jamen det är ju det jag har tänkt. Men hittar inget!! Så tänkte att någon här kanske visste något?
  • Fröken Kajson

Nej det verkar inte helt lätt att hitta serviceinriktade duktiga salonger för detta, här är några som jag upplever som proffsiga och duktiga med en lyxig salong:

wellnessroom.se/

De hade dock svårt att komma ut till mig tyvärr så jag letar vidare....

• Tosan

Har fått mitt hår uppsatt hos Rydberg & co i Malmö när jag skulle på fest. De gör inte makeup men kan ju kanske få dit ngn som fixar?

• Ivanka

Jag känner en tjej på en salong i Hässleholm som brukar kunna komma till en om man vill. Hon är ibland på salong i Malmö också. Kolla med henne!
    Kajsa Wallenius på Hårstudio 11. Tycker hon är duktig och mycket trevlig.

Lycka till! 

Svar på tråden Håruppsättning Malmö/Lund