Inlägg från: Svitchan |Visa alla inlägg
  • Svitchan

Betalade bruden eller brudtärnan?

SannaV skrev 2012-01-08 19:46:25 följande:
    Jag har lovat mina tre tärnor att jag kommer att lägga upp till 100kr var för de. Jag har en speciell färg jag vill att de ska ha och vill vara lite delaktig i deras val.
    Men det viktigaste är att de känner sig bekväma i det de ska ha på sig. Jag har också sagt att om klänningen kostar mindre så blir det mer pengar över till annat, ex. make-up eller hår.
    Vi kommer också att lägga bidrag till bestman och de två marskalker vi ska ha.
    Det blir ett litet tecken på vår uppskattning för att de vill vara delaktiga i vår stora dag. :)
    Kan man ens hitta en tärn klänning för under 100 Kronor o sen också ha pengar till övers till smink eller hår?
  • Svitchan
    SannaV skrev 2012-01-08 23:37:17 följande:
    Haha.. Oj, ja det ramlade bort en nolla..
    1000kr/person ska det vara

Då kanske det blir över ett bidrag för hår eller make-up.
    Blommorna för brudföljet är inräknade i budgeten för blommorna överlag.
    Haha! Ja, det förklarar saken :)
  • Svitchan

Har gått igenom tråden och blir verkligen överaskad över hur olika alla tänker! Jag förstår verkligen inte hur man som brud kan kräva att tärnan ska betala för klänningen i färgen och stilen som bruden har bestämt!

Hur kan man säga att någon är otacksam för att dom tycker klänningen är för dyr eller inte tycker om färgen??

Visst, det är en väldigt stor dag för bruden och då vill man ju självklart att allt ska vara perfekt - men det är ju brudparet som valt att gifta sig och det är ju också brudparet som valt färgtemat, inte tärnan, därför tycker jag att man som brud ska stå för kostnaden.

Svar på tråden Betalade bruden eller brudtärnan?