Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Vem leder er till Altaret?

sagoprinsessa skrev 2012-01-11 19:36:39 följande:
    AndroSid: visst skulle han kunna göra det, jag ser inga hinder för det.
    Tror aldrig att det har förekommit... och ni som är för brudöverlämning kan ju ta en stund att fundera på varför.
  • Sebastiána

Ursäkta! Jag vill bara påpeka, apropå det med att lämna sitt gamla liv för det nya, att brudgummen lämnar ju också sitt gamla liv. Varför ska inte han ledas fram av sin mor då?

• Sebastiána
    AndroSid skrev 2012-01-13 18:59:53 följande:
    Just det här med att det alltid är mannen som ska stå och vänta får mig att tänka på följande film:

" target="_blank">

Right on!
  • Sebastiána
    Rosendal22 skrev 2012-01-14 06:38:14 följande:

För mig är det självklart att min far leder mig in! Visst gammal tradition men jag ser det som mina föräldrars välsignelse till själva bröllopet. Min in far blev så glad och stolt när vi frågade honom. Trots allt är man ju "pappas lilla flicka". Att det förr betydde att fadern lämnade över ansvaret för bruden till den nya mannen spelar inte mig någon roll - det är ju så det är!

Att dessutom få se sin älskades reaktion när man skrider in, för han kommer inte ha en aning om hur jag kommer se ut, det är värt så mycket! Känner jag min man rätt kommer glädjetårarna att rinna!

Vad synd att inte dina svärföräldrar ger sin välsignelse till bröllopet genom att den blivande makes mor leder honom fram till altaret!

Vi fotograferades innan vigsel så min blivande såg mig första gången i portvalvet till Hovdala slott i Hässleholm. Det var bara han och jag (fotografen hade inte kommit), ingen publik, bara vi två. Det var fantastiskt. Och sedan fick vi en härlig stund under själva fotograferingen också. Så skönt att vara bara vi två innan vi sedan åkte till kyrkan. Ögonblicket innan porten till kyrkan slogs upp och vi skulle gå in glömmer jag aldrig. Vi höll varandra hårt i handen och såg varandra i ögonen. Just innan vi skulle gå tryckte han till min hand lite extra
  • Sebastiána
    Annixa skrev 2012-01-14 09:21:33 följande:
    Å så kan man vända på stegen att jag står där framemot å väntar på min blivande när han kommer gående med sin mor för jag har inte sett hur han ser ut. vet på ett ungefär men inte sett slut resultatet. Att få ett godkännande av min svärmor att jag ska skydda å handom min blivande det skulle ju vara riktigt häftigt. fast nu ska jag å min blivande gå in tillsammans mot ett gemensamt mål.
Svar på tråden Vem leder er till Altaret?