Inlägg från: Mrs S 2012 |Visa alla inlägg
  • Mrs S 2012

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

SofiaLarsson skrev 2012-04-04 09:12:34 följande:
    Mina ringar.
    Hade först den breda ringen som förlovningsring och när jag gifte mig matchade jag ihop med den smalare alliansringen.

Min man har likadan som den breda ringen men med svarta diamanter på sidan, älskar dem!

Vi köpte dem hos en guldsmed som heter Michael O´Dwyer, och han gav mig även en bild på en likadan kombination som ringarna jag har. (lägger upp den)
    Är jätte nöjd!

Riktigt fint! Är det diamanter hela vägen runt? Får man fråga vad dina ringar kostade?
  • Mrs S 2012
    Emsiepemsie skrev 2012-06-06 13:00:10 följande:
    Ringar tillverkade av Yngve på Grace Jewellery i LInköping. Båda är i palladium. Alliansring med 14 prinsesslipade diamanter. Enstensringen är något upphöjd och bär samma skena som alliansen.

Jättfina ringar!

Samma juvelerare håller just nu på att göra min vigselring i palladium! Fick ett bra bemötande och han gav förslag på hur min ring kunde se ut eftersom jag hade stenar från min farmors vigselring att använda! Han har gjort en provring som jag gillade men min ring blir lite smalare och med några små stenar även på sidan.

Nu väntar jag med spänning till 19 juni då jag får hämta den :)
  • Mrs S 2012

Nu har jag äntligen fått min ring! Har tagit mig nästan 1½ år att bestämma mig, men efter min farmor gick bort så ville jag använda diamanterna från hennes ring. Det var absolut inte något som denna jag hade i åtanke först, men nu är jag mycket nöjd!

• Mrs S 2012

Glömde skriva att båda ringarna är i palladium och på vigselringar är det 6 briljanter. 4 lite större i mitten och 2 små på sidan!

• Mrs S 2012
    Marianne skrev 2012-06-19 21:53:08 följande:
    Här kommer bilden på min förlovningsring jag fick förra veckan. Designad av mig och min guldsmed som hade guldsmedsaffär i Hollywodd i början på 70-talet. Elvis, Bob Marley var bl.a hennes kunder och många många fler kändisar. Hon är bosatt i Sverige nu och gör endast ringar och smycken på beställning.Ringen har 4 rubiner och 3 diamanter.

Wow! Vad blir det för vigselring till är jag liten nyfiken på. Verkligen personlig och riktigt läcker!
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012