• Nephele

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

Nikkita skrev 2012-06-17 11:34:51 följande:
    Mina ser ut såhär
    Vigselringen är gjord av en guldsmed i Malmö efter min önskemål & den blev perfekt till förlovningsringen! Längtar tills jag får bära den, bara 2 veckor kvar Solig
    Snyggt!
  • Nephele
    Marianne skrev 2012-06-19 21:08:35 följande:
    Min förlovningsring fick jag förra veckan. Gjord av en guldsmed som även gjort smycken till en massa kändisar i Hollywood på 60-70-talet. Elvis, Bob Marley och många fler. Den e unik och ingen annan har en likadan. Visst e den häftig? Guld, 3 diamanter och 4 rubiner.
    Bild?
  • Nephele
    Johanna89 skrev 2012-07-31 14:38:47 följande:

Min vigselring.

Vitt guld med svarta och vita diamanter.
    Jättesnyggt och läckert!
  • Nephele

Mina ringar;
    http://www.brollopstorget.se/hem/nephele/gallery/phpx9xubr.jpg
    Vigselringen är i orodierat vitguld, handgraverad och med 3 diamanter (0,01 ct/st). Den andra fick bli ersättare till gamla förlovningsringen, och är i silver med 11 st CZ (lika många år som vi varit tillsammans innan giftermål).

• Nephele
    johannagbg skrev 2012-09-05 18:05:34 följande:

Jag har en ring från schalins som förlovningsring och den här passar så perfekt ihop med den! Så den har får det nog bli ändå. Fick ett kanonpris på den. 15 äkta diamanter, 0,072 ct st och i vitguld för 5400 istället för 7200 =) Så ja jag tror jag har bestämt mig!!
    Oj! Hur kan det bli så billigt?
  • Nephele
    johannagbg skrev 2012-09-05 19:40:27 följande:
    för alberkts guld har 25 % på alla eller vissa ringar =)
    Fast jag tyckte det verkade billigt redan utan rabatten? Kan det verkligen stämma med 0,072 ct/st? x 15 = över 1 ct. Finns det mer information att finna om ringen? hur bred är den? 14 eller 18K vitguld? Iaf, bra pris, så självklart ska du slå till! :)
  • Nephele
    Ballongen skrev 2012-09-05 21:29:02 följande:

Fantastiska ringar det finns! Har börjat kolla runder lite själv o ju mer jag kollar ju mer ångrar jag valet av våra förlovningsringar. De är jättefina men tror de blir för mycket med en ring till. Läser i tråden att det finns de som byter ut sina förlovningsringar mot en ny....det kanske man ska...men samtidigt känns det fel. Är det många som byter ut den?

O det här med alliansring...vad är det? Är det en tredje ring av något slag?

Vilken djungel... =)

Vet inte den rätta förklaringen på alliansring egentligen, jag hade fått för mig att det var en ring med stenar runt hela, men när man kollar runt verkar det vara en ring med flertalet stenar, kort och gott (till skillnad mot solitär som bara har en sten, eller åtminstone en stor sten omgiven av mindre).
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012