• kitkät

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

anette83 skrev 2012-09-11 15:55:17 följande:
    Va kul att se hur olika ringar alla väljer.
    Här är mina och min makes ringar.

Vilken snygg solitärring! Ser nästan ut som min. Hur många carat? Och hur bred är din skena? Jag funderar nämligen på att minska bredden på min skena, som är 3,5 mm bred! 
  • kitkät

Såhär ser min förlovningsring ut! En lågt fattad diamant på 0,30 ct på en 3,5 mm bred skena:

• kitkät

anette83, hur stor är din stenoch hur bred är din skena? Jättefin ring som sagt! 

• kitkät
    anette83 skrev 2012-09-12 11:49:04 följande:
    Tack :) är själv väldigt nöjd med den. Min man designade den tillsammans med juvleraren när han skulle fria, utan min vetskap. Tycker att de gjorde ett bra jobb Glad.
    Stenen är ca 0.51. Skenan är ca 3mm men smalnar av/minskar "steg för steg" desto närmre mitten den kommer precis som diamanterna gör..
    Jättefin, verkligen! :) Din man och guldsmeden har verkligen gjort ett bra jobb! 
  • kitkät
    johannagbg skrev 2012-09-21 17:57:58 följande:
    Tror ni verkligen det? Fan va osäker jag är på ett sätt, men samtidigt så är den så otroligt fin! Känn så  jag, men kan man köpa en ring som itne ska användas förrän augusti 2013? Behöver inte hämta ut den förrän i december men ja ni vet =)
    Jag hade nog inte köpt ringen så tidigt, mycket kan hända tills dess, inte alls säkert att det kommer vara just den ringen du vill ha om 1 år. Speciellt med tanke på att du är lite osäker också. Så resonerar jag lite grann. Jag har också hittat en vigselring som jag fullkompligt älskar, men guldsmeden avrådde mig från att köpa den redan nu (vi ska gifta oss nästa år). Han sa att om ett år  kanske jag ändrar mig och inte alls känner att just den ringen är rätt! 

Varför så bråttom med att köpa den redan nu? 
  • kitkät

Ok, då förstår jag ditt dilemma. Men om du absolut är säker på att du vill ha just den ringen, så kör på det! Det är ju ändå några tusenlappar i prisskillnad. Jag hade nog också gjort det i ditt fall, om jag var så pass säker på ringen Glad

• kitkät
    hanna441 skrev 2012-09-22 22:25:26 följande:

Mina i silver, vigselring med 25 st cz :)
    Vilken snygg kombination!
  • kitkät
    Lelle skrev 2012-11-21 23:39:09 följande:
    Kul! Den är så fin. Glittrar fint och lagom liten/stor :) Och ja, den är ganska svår att kombinera men allt går ju att lösa som tur är hihi. Man får väl designa en egen till vigseln sen :)  
    Hur stor är din mittsten och hur bred är ringen? Den ser nästan ut som min, förutom att min ring är en enstensring Men jag har samma fattning och höjd på min sten. 
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012