Inlägg från: johannagbg |Visa alla inlägg
  • johannagbg

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

Den är i vitguld. De små stenarna är diamanter, men den stora är rubic zirkon. Vad tror ni om den?
  • johannagbg

Jag har en ring från schalins som förlovningsring och den här passar så perfekt ihop med den! Så den har får det nog bli ändå. Fick ett kanonpris på den. 15 äkta diamanter, 0,072 ct st och i vitguld för 5400 istället för 7200 =) Så ja jag tror jag har bestämt mig!!
  • johannagbg
    Nephele skrev 2012-09-05 18:45:09 följande:
    Oj! Hur kan det bli så billigt?
    för alberkts guld har 25 % på alla eller vissa ringar =)
  • johannagbg
    Purple skrev 2012-09-05 21:24:00 följande:

Nu blir jag oxå lite nyfiken hur du kan få en ring med över 1carat för 5000kr? Du kanske skrev fel?

Köpte Schalin ring dock från guldsmed men betalade 14500kr för 0,50carat.

Rättelse =)
    Ringen är i vitguld. Den har 7 diamanter i mitten (som bildar en blomma typ) sen är det 4 stycken diamanter på vardera sida. Alltså sammanlagt 15 diamanter. Varje diamant är 0,053 CT, alltså är ringen på 0,795 CT. Ringen är av kvalitet VS (som tydligen är kvaliteten på klarheten i diamanterna) och det är rätt bra.
    Ringen kostar från början 7200, men med 25% rabatt så kostar den 5400. Tydligen så är den billigare eftersom det är många små stenar istället för 1 stor. hade 1 stor varit på samma karat, så hade den varit dyrare
  • johannagbg

Har nog bestämt mig för denna nu fast helt i vitguld. Den kostar 11999, men så är det 25 % på det. Så 8999 för denna ringen. har en förlovningsring, som är nästan som den guldiga delen fast utan sten, så det kommer se ut som jag har 3 ringar =) passar superbra ihop!
  • johannagbg
    CoG skrev 2012-09-20 20:31:29 följande:
    ja, det blir nog skitsnyggt! :)
    Ja jag hoppas det för jag till 99% redan bestämt mig =)
  • johannagbg
    L och J skrev 2012-09-21 16:23:02 följande:
    Håller med, lär ju bli riktigt fint!
    Tror ni verkligen det? Fan va osäker jag är på ett sätt, men samtidigt så är den så otroligt fin! Känn så  jag, men kan man köpa en ring som itne ska användas förrän augusti 2013? Behöver inte hämta ut den förrän i december men ja ni vet =)
  • johannagbg
    kitkät skrev 2012-09-21 18:06:11 följande:
    Jag hade nog inte köpt ringen så tidigt, mycket kan hända tills dess, inte alls säkert att det kommer vara just den ringen du vill ha om 1 år. Speciellt med tanke på att du är lite osäker också. Så resonerar jag lite grann. Jag har också hittat en vigselring som jag fullkompligt älskar, men guldsmeden avrådde mig från att köpa den redan nu (vi ska gifta oss nästa år). Han sa att om ett år  kanske jag ändrar mig och inte alls känner att just den ringen är rätt! 

Varför så bråttom med att köpa den redan nu? 
    Ja jo det är ju det som är lite osäkert. Fast asså ringen är verkligen så jag och jag tycker att den är jätte fin. Jag har provat den och den satt så bra och känner mig jätte fin i den. Saken hör oxå till att den egentligen kostar 11999 och det är 25% på den. Så en ring som denna och som kostar 8999 är väldigt braoch absokut i min prisklass. Så ja asså det känns ändå rätt och den behövs inte hämtas förrän i slutet op december. Så ja jag får fudnera tilla på tisdag
  • johannagbg

Charlottev- har vi samma ringar? Ja jag ska nog köpa den på måndag.

• johannagbg

Vi har nu bestämt oss för den ringrn jag tidigare lade upp. Köpte den faktiskt idag och är så glad

• johannagbg
    L och J skrev 2012-09-25 21:55:21 följande:
    Den e skitsnygg! va roligt för dig
    Tack så mkt och ja jag är verkligen helt galet nöjd! Ihop med min förlovningsring så blir den stor och perfekt på fingret! Otroligt bra bemötande på Albrektsguld =)
  • johannagbg
    Lovajsing skrev 2012-09-27 13:26:44 följande:

Här ser ni min ring :)
    Vädligt fin =) vart köpte du din och vad fick du ge för den?
  • johannagbg
    Lovajsing skrev 2012-09-27 16:08:37 följande:
    TACK! Jag köpte den på guldfynd, kostade ca 10 tusen ! Den är underbar :)
    hur bred är den ??
  • johannagbg
    johannagbg skrev 2012-09-27 17:22:59 följande:
    hur bred är den ??
    och har du länk till sidan? Vill se om den liknar den jag köpt, för dina stenar verkar lite klarare
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012