• J2012

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012

Efter att ha spanat runt här i tråden ett tag och fått massor med inspiration , kan jag äntligen bidra med egen bild! Jag gillar verkligen mina ringar, även om det blev något helt annat än jag från början trodde att jag ville ha! Diamantringen är min vigselring och jag ser väldigt mycket fram emot att få den på fingret om några veckor :)

• J2012
    kajsa skrev 2012-05-15 23:02:02 följande:
    Vilken tjusig och jättesnygg ring! Grattis till ett bra val. Vilken tillverkare är det?
    Tack! Den släta ringen är en modifierad schalins och diamantringen är en nytillverkad från Kaplans i Stockholm. De har många i samma stil men med varierande infattning, storlek och slipning på sten osv. 
  • J2012
    Äriqa skrev 2012-10-06 20:44:04 följande:
    Hittar inte förra svaret jag fått... men var kan man köpa billigast diamanter. Sverige eller utland spelar inte så stor roll. Bara de är pålitliga och att diamanterna är äkta. Behöver en som är runt 0.01-0.03 och en som är kanske 0.1- 0.2 ct
    Med tanke på att det är så pass små diamanter så har jag svårt att tro att det är så mycket billigare att köpa utomlands (men jag har egentligen ingen aning :) 
    www.kaplans.se har de bra priser, denna t.ex 
    www.kaplans.se/Kaplans/StoreArt.aspx&plT=74408902

Annars så rekommenderar jag dig att gå med ringen till en guldsmed (en riktig, alltså någon som har en egen verkstad, inte bara en guldsmedsbutik), som kan kollar på ringen och säga exakt vad för sten som behövs och vad det kommer kosta.
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2012