• Jeram

Billiga ringar i vitt guld

Vi ska gifta oss till våren. Vi gör ingen big deal av det hela - har levt ihop länge och har två barn, så vi kommer att åka utomlands bara vi två och gifta oss.

Så till det här med ringar... Vi är inte ens förlovade ännu, så det kommer nog bara att bli en ring för min del och det är vigselringen. Min sambo kommer också att ha en vigselring. Jag är verkligen ingen smyckesmänniska, och särskilt inte när det gäller ringar, men det är klart att jag vill ha en vigselring. Har dock ingen lust att lägga några större summor på den, MAX 6-7 tusen. Har ingen bild av vad jag vill ha. Det enda jag vet är att jag vill ha den i vitt guld.

Kan någon tipsa mig om en fin ring i vitt guld i min prisklass, eller är det omöjligt, tror ni? Orkar inte hålla på buda på en massa auktioner och dylikt. Vill helst bara köpa från guldfynd eller nån butik på nätet.

Tacksam för hjälp och tips!

• Svar på tråden Billiga ringar i vitt guld
  • Jeram

Tack för tipsen! Den ringen var fin. Och kanontips med att kolla efter rabattcheck. 25 % är ju mycket på en ring!

• Jeram

Åh, tack för alla tips! Många av dessa ringar var kanon! Jag tro dock att jag kommit fram till att jag vill ha en ring av ungefär denna typ:

Alltså en som ser ut som två ringar (eftersom vi inte är förliovade utan går direkt på vigselring). Då känns det mer ok att "bara" ha en. Tyckte den ovan var jättesnygg. Hittade den på Albrekts gulds hemsida, men vill ju ha i vitt guld. Undrar om det är möjligt? Den är i min prisklass också.

• Jeram

Ok, har alltid trott att det blir vansinningt dyrt hos en guldsmed...

• Jeram

Återigen, tack för alla tips! Jag surfar, tittar på bilder och funderar!

Har nog kommit fram till att jag vill ha en ring som ser ut som "två ringar". Se bilden ovan i ett av mina tidigare inlägg. Den hittade jag på Albrekts guld, men den gick inte att få i vitt guld. De hade en kraftigare variant av samma ring som man kan få i vitt guld, men då drog det iväg prismässigt. Om någon vet en ring lik den jag har bild på i tråden som går att få i vitt guld till vettigt pris, får ni gärna hojta till.

• Jeram

Har nu hittat en ring som ser precis ut som den jag vill ha! Kan inte så mycket om kvalite på stenar och så, och bryr mig inte så mycket mer än att jag vill att ringen ska hålla, stenarna inte ska trilla ut etc. Den jag hittat finns på Indo Nordic (den finns ej på deras hemsida). I vitt guld (18 k) och med 19 st diamanter 0,2 ct. Det står i annonsen att diamanterna är "Wesselton SI med god slipning", vad nu det betyder? Står också att äkthetsintyg medföljer.

Priset var bra också (4998 kr). Har hört lite både och om Indo Nordic. Vad tror ni andra om att köpa ring därifrån? JAg kan ju ingenting om smycken så jag vet inte ens vad jag ska fråga eller kolla innan jag köper.  Jag bryr mig ju inte så mycket mer än att jag vill tycka om ringen (vilket jag gör) och vill att den ska hålla.

Råd?

• Jeram

Startar ny tråd istället... Sorry...

Svar på tråden Billiga ringar i vitt guld