• stormhelen

Visa din bröllopsklänning! Bildtråd - klänningar 2012

mariie skrev 2012-08-10 21:20:52 följande:
    Här är min klänning som jag precis köpt :) Helt i handgjord spets, tyget är SÅ fantastiskt! 

Super fin klänning.  =) Vilken modell är det? 
  • stormhelen
    HoT skrev 2012-09-07 08:16:56 följande:
    Denna hade jag när jag gifte mig 25/8. Det är Pronovias Pergola.

Hihi, denna klänning har jag också blivit förtjust i. Glad Har dock inte varit iväg och provat klänningar än (brudtärnorna vill så gärna följa med, och då inte alla bor i samma stad är det svårt att boka in så att det passar alla. Men det ser ut att bli av i januari). Men denna fantastiskt vackra klänning ska definitivt provas. Hoppas på att den kommer att sitta bra. =P 
  • stormhelen

Är helt salig för idag har jag funnit min bröllopsklänning.

Är så nöjd, och jag längtar så mycket tills man fårha den på sig igen.

Självklart fodras det ju bildbevis.

• stormhelen

Tack! Solig

Ja, den är super fin. Jag är så nöjd, kan inte sluta gå runt och le fånigt och babbla om klänningen. Haha.

Nu får man längta tills den dagen då man står brud nu är det "bara" något mindre än 9 månader kvar.

• stormhelen
    Juli2013 skrev 2013-01-07 12:51:24 följande:

Åh så fin!! vad är det för klänning, och var är den köpt..? Glad

Tack! Solig Jag är jätte nöjd med klänningen och väntar på att den ska komma, den borde levereras någon gång i april. *LÄNGTAR*

Klänningen är en  Pronovias modell: Uceda. Jag köpte den i Stockholm på en butik som heter Milagro.

De är super rara och kunniga där. Det ver den första butiken jag var i och ville verkligen köpa en klänning därifrån, men jag kollade runt i andra butiker efter att jag varit där för att kolla utbudet.

Jag gick tillbaka till den första butiken jag var i efter några veckor och hittade denna underbara klänning som bara var helt rätt för mig. =)

Jag får även ha klänningen hängandes där i butiken så att min m2b inte ser den innan dagen med stort D.

• stormhelen
    Lyonezze skrev 2013-01-13 22:22:22 följande:
    Vad ligger Pronovias klänningar på för pris? Någon som vet, bara så man får en uppfattning  ! =)

Det ligger allt från 10.000:- och uppåt (kanske finns något billigare.

Min klänning som jag valde är en pronovias och den kostade 19.900:- (en spetsklänning, finns bild på den längre upp i tråden).

Spets brukar tendera att vara dyrare (enligt expediten), än tex satäng då det ligger lite mer arbete bakom. Sedan kanske det beror på detaljerna osv.

• stormhelen
    maggied skrev 2013-01-15 01:54:54 följande:
    åååh så fin! köpte också min klänning från Milagro! :)

Tack! Är så nöjd med klänningen. Längtar tills den kommer. Solig

Visst är de bra på Milagro?!

Hur ser din klänning ut?

Svar på tråden Visa din bröllopsklänning! Bildtråd - klänningar 2012