Hur ska jag kunna gratulera? Så unga
Jag har inte läst alla som svarat på ditt inlägg, tänkte svara på din tråd, även om det nu kanske är för sent. Jag är 21 år nu, jag blev ihop med min man när jag var 18, förlovade mig ca sju månader senare (fortfarande 18) och gifte mig 15 månader senare, alltså när jag var 19.
Jag fick många glåpord och höjda ögonbryn på detta, och fortfarande försöker folk läxa upp mig genom att tala om för mig att jag är för ung för att vara gift, nu när jag har varit det i snart två år.
När vi berättade för våra föräldrar blev det väldigt olika reaktioner, Min mans pappa och hans fru blev jätteglada, min mans mamma blev ledsen och tyckte inte alls att vi var redo, och mina föräldrar blev chockade, de tyckte att det kom alldeles för fort på.
Saken den, är att alla föräldrar reagerar olika på nyheten att deras barn förlovat sig, och jag tror att barnen ofta kan förstå reaktionerna som blir. Jag var nervös över att tala om det för våra föräldrar eftersom det var väldigt snabbt på. Och reaktionen måste inte vara själaglad eller så, ett "välkommen till familjen" och en kram till de båda räcker gott. Man måste ju inte ens säga grattis. Ta det i takten som du vänjer dig vid tanken, väx in i det!
Men, som förälder tror jag att man måste lite på sitt barns omdöme när det gäller beslut, för gör man inte det så är det ju ens egen uppfostran som man klankar ner på. Lita på att du som förälder har gjort ett bra jobb med ditt barn, det känns för din son/dotter!
Till sist så vill jag säga att jag inte kunde vara lyckligare än vad jag är idag med min man, så lita på hans omdöme, att du gjort ett bra jobb i uppfostran.