Budget-bröllop. Hur gjorde/gör ni?
Vårt bröllop gick på ca 37000kr.
Lånade kyrkans lokal som låg alldeles intill kyrkan, kostade ingenting.
Trycksaker kan man spara in mycket pengar på. Vi gjorde inbjudningar, vigselprogram och festprogram själva och skrev ut på färgskrivare = gratis
Alkohol köpte mormor i Tyskland när hon var där, sjukt mycket billigare än systemet!!
Vi tog catering från ICA Maxi som var supergod och uppskattat men kostade inte mer än 7000k (vi var 45 personer) sen bakade jag eget bröd till.
Kontakter är alltid bra, kolla med vänner och släkt om de känner någon, vi fick kanonpris på både foto och tårta då det var en kompis kusin som är fotograf och konditor, vi fick kompispris. En väns mamma är sömerska så min klänning fick jag sydd för 1700kr, också kompispris.
Blommor kan man spara in otroligt mycket på. Jag sa helt enkelt till floristen att buketten fick kosta 600kr och inte mer, visade en bild på en bukett jag tyckte var fin och kan säga att jag är såååå himla nöjd med resultatet. Bordsblommorna gjorde min mormor med blåbärsris och vita tulpaner, superfint!! Hon tog vaser hon hade hemma och så knöt vi ett fint band runt varje vas.
Placeringskort gjorde jag själv utav tapetprover och guldpenna.
Musik fick bli spotify vilket folk tyckte var jättekul för då kunde man få önska låt.
Håret och sminket gjorde min syster och en vän.
Dukar blev knoppalakan från IKEA och borddekoration hittade vi billigt på nätet.
Man måste kolla runt och jämföra så får man billigast men ändå fint.
Det som kostade mest var ringen, drickat och maten, det var ca halva budgeten.
Vårt bröllop var jättefint och tror ingen kände av att det var butget, man får va fiffig och idérik!!