Inlägg från: pulmonate |Visa alla inlägg
  • pulmonate

Budget-bröllop. Hur gjorde/gör ni?

Var har ni hittat billiga kostymer till era män? Är det vanliga kostymer, eller vigselkostym? 
    Vårt bröllop kommer att vara dyrare då vi äter på restaurang med många rätter, men det är mycket billigare än vad vi hade fått det för i Sverige. Men vi försöker dra ner på andra kostander..
    - Göra egna inbjudningar och ge till folk personligen där det går.
    - Odla egna favours (gästerna får en växt, alt. frö) där plastkrukan viras in i Juteväv (29kr /m)
    - Flaggor och dekorationer i Eco-Chic stil i juteväv och annat tyg
    - Bara 1 meny / bord som skrivs på ett gammalt fönster eller på glaset av en ram
    - Vigselprogram gjorda som en solfjäder med tapetprov på en sida och utskrivet i skrivaren på andra. Paddlepops kostar 45kr för 100st.
    - Dukar, bestick mm ingår då vi äter på restaurang. Det finns även ganska fina dekorationer redan, så vi hade kunnat låta det vara som det är, om vi vill.
    - Fotograf - en vän som gör det gratis. Kanske blir en present till henne.
    - Musik - En kompis som är DJ gör det mesta, och lite musikervänner lirar nog lite.
    - Smink - gör jag nog själv
    - Hår - frisör...kostar nog en del... fast om man undviker att säga att det är bruduppsättning, utan bara festuppsättning brukar det bli billigare.
    - Blommor - köper och binder själv.
    - Koner med konfetti gjorda av en gammal bok med dikter i. Fylls av ris, eller lavender som vi odlar själva.
    - Klänningen har jag köpt på Milly Bridal som jag designat själv. 

Det är där vi sparar, men vi har tyvärr många kostnader som är dyra förutom detta så som:
    - Transport bussar (2st) för gästerna
    - Ceremoniplatsen 7000kr
    - Middagen (helt klart det dyraste).

Svar på tråden Budget-bröllop. Hur gjorde/gör ni?