ha egen buffé, vad hade ni?
för att minska ner kostnaderna på maten så tänkte vi göra egen buffé. är det fler som gjort det och vad hade ni för mat?
för att minska ner kostnaderna på maten så tänkte vi göra egen buffé. är det fler som gjort det och vad hade ni för mat?
Vi ska inte göra en egen buffé, men har beställt från en cateringfirma. Men hade jag haft tid, lust, ork och kunnat laga mat hade jag gärna gjort det själv. Buffé-tänket tycker jag/vi är en bra idé, sambon avskyr stora tallrikar med en "klick" mat i mitten Medelhavsbuffé Saffransdoftande paella med grönsaker, kyckling, räkor, oliver & musslor. Souvlaki på fläskfilé serveras med tzatziki. Lufttorkad skinka fylld med soltorkad tomatcréme. Taboule – Persiljesallad med bulgur, mynta & tomater. Sallad med fetaost & kalamataoliver Bruschetta med grillad haloumi & saltbakad plommontomat. Vitlöksmarinerade oliver Franska ostar med druvor & baguette
Vi fastnade för en Medelhavsbuffé:
Lycka till med matlagandet!
Kika in på min blogg, där står vad vi tänker ha för mat på våran buffé.
www.zidde.blogg.se
jag har tänkt mig nån fräsch pasta sallad, sallad, några goda matpajer, tjälknöl, kycklingspett och fläskfilé och potatisgratäng, smör och bröd. jag har ju några månader på mig att planera så jag kollar hela tiden efter nåt bra recept eller tips