• aniara

Var köpte ni material till era egengjorda kort?

Vi har køpt det mesta av vårt material på Panduro och Gallerix. Panduro hade de papper vi ville ha till "stommen" i korten (Bazzill Canvas). Vi hittade samma papper billigare på nätet i flera olika butiker men eftersom frakt tillkom så blev priset ungefär samma ändå. Texten i korten ska skrivas på ett ivoryfärgat papper. Dessa papper (A4-format, går att stoppa i skrivaren men kraftigare än vanligt skrivarpapper) + matchande eleganta kuvert i passande format (E65) køpte jag på Gallerix. Vi har också køpt lite sidenband och annat pysselmaterial på Panduro. Korten är inte klara än så kanske kommer køpa hem ännu mer saker. Jag är lite inne på att dekorera korten med ett spetsband men har inte hittat rätt band ännu.

• aniara

Jag tycker också att det är bra om man har en plan innan man børjar beställa. Vi, jag och sambon, gick tillsammans till Panduro och tittade på papper i olika färger och kvaliteer. När vi enats kring några idéer køpte vi med oss lite saker hemma och satte oss och klippte, klistrade och provskrev. När vi var nøjda med utseendet (det var svårare än jag hade trott) räknade vi på slutig materialåtgång och sen køpte vi på oss saker i stor skala.

Svar på tråden Var köpte ni material till era egengjorda kort?