• knyttan

Var köpte ni material till era egengjorda kort?

Ska göra egna, men väldigt enkla.
    Mörkbruna avlånga kort och cremfergade kuvert från Matton.
    Cremefärgad inlaga (vikt och tillskuret A4) också Matton, att stoppa i skrivaren hemma
    Tunnt band att knyta ihop (ej köpt än, Panduro?)
    stämpel, dyna och embossing till ett litet tryck på framsidan från www.stampelfabriken.com

Jag gjorde också ett provex först som jag blev nöjd med, provade även att göra egna kuvert i tapet, men den idén kasserades snabbt  då det tog alldeles för lång tid o resultatet inte blev nå bra. Så som någon sagt här ovan så rekommenderar jag varmt att prova lite först innan man köper allt material! Nu hade jag redan tapeten hemma, men köpte ett paket silkespapper för att limma fast inne i kuverten alldeles i onödan...

• knyttan
    knyttan skrev 2012-01-16 19:36:36 följande:
    Ska göra egna, men väldigt enkla.
    Mörkbruna avlånga kort och cremfergade kuvert från Matton.
    Cremefärgad inlaga (vikt och tillskuret A4) också Matton, att stoppa i skrivaren hemma
    Tunnt band att knyta ihop (ej köpt än, Panduro?)
    stämpel, dyna och embossing till ett litet tryck på framsidan från www.stampelfabriken.com

Jag gjorde också ett provex först som jag blev nöjd med, provade även att göra egna kuvert i tapet, men den idén kasserades snabbt  då det tog alldeles för lång tid o resultatet inte blev nå bra. Så som någon sagt här ovan så rekommenderar jag varmt att prova lite först innan man köper allt material! Nu hade jag redan tapeten hemma, men köpte ett paket silkespapper för att limma fast inne i kuverten alldeles i onödan...
    Nu är de färdiga och så här blev det:

• knyttan
    Just Me skrev 2012-02-11 13:57:53 följande:
    Dem är jätte jättefina!!!!! 
    Blev lite sugen o göra vigselprogram efter samma stil.... hmmm
    Men dem är KANON fina!!!!  
    Tack Solig
Svar på tråden Var köpte ni material till era egengjorda kort?