Inlägg från: filibustern |Visa alla inlägg
  • filibustern

Hur planerar ni erat bröllop?

vi kommer gifta oss nyårsdagen 2014 (ja vet, de e länge dit), vi kommer, som det är sagt nu, gifta oss i kyrkan. vi funderar på att hyra ett säckpipeband som ska spela på inmarschen. sen blir det fest och mat/tårta i en byastuga i en by där min m2b har sina rötter. vi kommer bara ha de närmaste på festen, som syskon, föräldrar, närmasta vänner. vi blir väl 20 pers kanske. på vigseln blir det många fler.  temat kommer bli vinterskog med granris och mossa och sånt. 

klänningen och skor samt vinterjacka är inköpt från blocket. det är en vanlig vit klänning, ganska klassisk. med små pärlgrupper överallt. litet släp. har tyvärr ingen bild. jackan är fluffig och mer åt brun/beige-hållet.

håret har jag inte funderat på än :P

buketten kommer bestå av granris, kottar och ev. lingon.  

vi skulle kunna ha häst och vagn.. meeen min karl är vääldigt allergisk mot hästar. dock skulle jag vilja att en gemensam vän från byn skulle skjutsa oss i hans hundsläde. meeeen min karl är väldigt allergisk mot dom hundarna oxå.. så det sket sig :P

• filibustern
    Oleana skrev 2012-01-17 16:30:29 följande:
    Vårt bröllop infaller den 6 oktober i år och vi skall befinna oss i sala silvergruva. Vigseln skall vara i en uppvärmd gruvsal på 150 meters djup med tända ljus och våra föräldrar, syskon och några få nära vänner. Efter det har vi hyrt vandrarhemmet som är en vacker gammal 1700-tals byggnad med högt i tak. Alla får varsitt rum och rummet för middagen har vackra gamla trägolv och orignalfönster. Vi kommer alla hjälpas åt att förbereda trerätters med tema höst och färgerna går i krämvitt, rostrött och guld (jag älskar hösten). Allt går också i en lite DIY känsla men smakfullt. Mycket tända ljus i glasbehållare (i röda, oranga och bruna toner) och höstlov med kandelabrar på borden. 

Min blivande kommer bära en enkel linskjorta som hans syster skall handsy med mörkbruna byxor och skinnhängslen. Han syster skall även sy upp min klänning i krämvit spets (se nedan för min egna skiss). Vi vill endast ha de som betyder mest för oss (mormor är nog lite sårad men vi vill ha det på vårt sätt på vår dag) närvarande och desserten är i portionsform då jag inte är ett så stort fan av tårta. 

Mitt hår skall vara uppsatt i två inbakade flätor som ligger runt huvudet samt ett pärldiadem för att hålla det på plats. På fötterna har jag vintage "granny boots" i brunt skinn (vi skall vara i en gruva som sagt) och det matchar även killens bruna skinnskor. Iiih! Köpte inbjudningskort igår! I dessa skall jag skriva med guldpenna och de ligger också i roströda kuvert. Funderar även på att göra något på framsidan.. Har inte bestämt än.

Är så lycklig <3 

Jennie

wow! i en gruva? vad fränt! skulle själv gärna vilja fara till ishotellet i jukkasjärvi och gifta mig där.. men de e väääldigt dyrt. och svårt att få dit alla.. men ett vinterbröllop i en liten by funkar oxå^^
Svar på tråden Hur planerar ni erat bröllop?