Hur planerar ni erat bröllop?
Vårt bröllop infaller den 6 oktober i år och vi skall befinna oss i sala silvergruva. Vigseln skall vara i en uppvärmd gruvsal på 150 meters djup med tända ljus och våra föräldrar, syskon och några få nära vänner. Efter det har vi hyrt vandrarhemmet som är en vacker gammal 1700-tals byggnad med högt i tak. Alla får varsitt rum och rummet för middagen har vackra gamla trägolv och orignalfönster. Vi kommer alla hjälpas åt att förbereda trerätters med tema höst och färgerna går i krämvitt, rostrött och guld (jag älskar hösten). Allt går också i en lite DIY känsla men smakfullt. Mycket tända ljus i glasbehållare (i röda, oranga och bruna toner) och höstlov med kandelabrar på borden.
Min blivande kommer bära en enkel linskjorta som hans syster skall handsy med mörkbruna byxor och skinnhängslen. Han syster skall även sy upp min klänning i krämvit spets (se nedan för min egna skiss). Vi vill endast ha de som betyder mest för oss (mormor är nog lite sårad men vi vill ha det på vårt sätt på vår dag) närvarande och desserten är i portionsform då jag inte är ett så stort fan av tårta.
Mitt hår skall vara uppsatt i två inbakade flätor som ligger runt huvudet samt ett pärldiadem för att hålla det på plats. På fötterna har jag vintage "granny boots" i brunt skinn (vi skall vara i en gruva som sagt) och det matchar även killens bruna skinnskor. Iiih! Köpte inbjudningskort igår! I dessa skall jag skriva med guldpenna och de ligger också i roströda kuvert. Funderar även på att göra något på framsidan.. Har inte bestämt än.
Är så lycklig <3
Jennie