Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Var kan jag köpa engelsk bröllopstårta!

Att våningarna står ovanpå varandra brukar kallas för Amerikansk bröllopstårta.
    Engelska tårtor är som jag förstått det mer fruktkakor, ingen direkt fyllning och relativt kompakta...

Kan du visa en bild på en tårta du vill ha, och lite om vad det ska vara i den, och berätta vart du bor så är det lättare att hjälpa dig. För jag antar att du inte vill åka 100 mil för att hämta en tårta? Flört

• Chicita

Om du har så stort upptagningsområde så ska det inte vara några problem alls.
    Speciellt inte om du vet vad du vill ha, du kanske till och med har ett recept eller liknande Flört

I princip alla konditorier kan baka vilka tårtor som helst, så skriv ihop vad det är du vill ha, ta med en bild på utseendet och gå till ett bra konditori i närheten och se vad dom säger
    Lycka till Glad

• Chicita
    Mahy skrev 2012-01-17 16:41:31 följande:

jag ringde runt alla i Linköping idag, men den långa paus som blev gjorde att jag tyckte det kändes svårt att beställa en så viktig del av bröllopet från nån som inte vet vad det är!

Många vet nog inte om du menar en engelsk - alltså med fruktkaka.
    Eller om du menar "amerikansk modell" dvs "stacked cake". Och dom vill inte göra sig dumma (eller göra det pinsamt för dig) genom att fråga...

Om du säger att du är ute efter en traditionell engelsk bröllopstårta med den klassiska fruktkakan högst upp så får du kanske en annan reaktion Glad
  • Chicita
    Mahy skrev 2012-01-17 16:52:16 följande:
    ursäkta alla skumma stavfél och apostrofer, har fått en pyttedator och första gången jag använder mig av den!!!
    hehe.. jag vet vad du menar... Och det är lika illa sen när man vant sig vid dom där notebook-typerna att vänja sig tillbaka till en normalstor dator då Flört
    Vi förstår vad du menar i alla fall Glad
Svar på tråden Var kan jag köpa engelsk bröllopstårta!