• Honungsdagg

Övervikt

Här sitter jag, en helt ny medlem som tycker detta är ett underbart sätt att hålla koll på alla våra ideer och planer för vårt kommande bröllop, men även för att få kontakt med andra blivande brudar!

Nu till det som kanske är mitt största problem, jag har en kraftig övervikt och vill gå ner i vikt så mycket som möjligt innan vår stora dag... Dock har vi precis ändrat vårt datum till den 19 maj... från början var det bestämt att vi skulle gifta oss i december.

Alltså blir det bråttom med bantningen, men jag är villig att göra vad som helst för att bli lite mindre. Har beställt Viktväktarna, men det har inte dykt upp än, men jag väntar med stor iver.

Jag är bosatt på landet och lever livet som äkta bondmora och med det så innebär det att jag bakar, lagar mycket och god mat och hinner sällan röra på mig så mycket som jag borde...

Finns det någon annan i samma situation, med kraftig övervikt och med begränsad tid som skulle vilja vara min bantnings-vän och kompanjon? Vi skulle kunna peppa varandra via email och kanske i slutändan träffas! Finns det någon som behöver en bantarkompis?!

• Svar på tråden Övervikt
  • Honungsdagg

Jag har aldrig tagit måtten på mig själv, det har alltid skrämt mig...Även om kanske vågens siffror borde skrämmas mer än så hihi Men imorgon ska jag mäta kroppen har jag bestämt och börja gå promenader! :) Och så inväntar jag brevkursen från Viktväktarna :)

Så får vi hoppas detta fungerar... Eller rättare sagt, det MÅSTE fungera!

• Honungsdagg

Tack för ideer och förslag och för peppning! :) Jag har funderat på Vv online, men känner att jag tillbringar alldeles för mycket tid vid datan som det är och jag behöver komma ut och röra på mig ist :) Men vi får se, det lockar att komma igång nu på en gång! Fast ikväll blir det pannkakor här, trots att det inte är det bästa att äta, men ska försöka behärska mig och nöja mig med 2 st. :) Tack igen allihopa!

Svar på tråden Övervikt